veel slapen

Onze dochter lisa, bijna 10 maanden slaapt naar mijn idee nog erg veel.
Hoe kan ik een slaapje er vanaf gaan halen(ze heeft ze eigenlijk nog echt nodig anders is er niets met haar te beginnen)

0800 uur-1030 uur
1230 uur-1400 uur
1600 uur-1730 uur
1930 uur-0700 uur
 
Je kunt proberen om haar na een uurtje slapen s morgens al wakker te maken en dan s middags een half uur eerder op bed te leggen. Dit telkens een beetje langer rekken totdat het ochtendslaapje eraf valt. Ik zou ook proberen haar s middags wakker te houden en dan s avonds al om 1900 uur naar bed te doen. Als ze moeilijk wakker blijft of echt moe is kun je lekker gaan wandelen of zo, dat helpt wel. Maar wel eerst proberen het ochtendslaapje weg en pas daarna het middagslaapje, want anders wordt het een beetje teveel van het goede ineens. Bij mijn dochter heb ik het ook zo aangepakt en dat werkte goed. Nu slaapt ze alleen tussen de middag nog 1 1/2 uur en dan pas weer s avonds. Tenzij het een hele vermoeiende dag is geweest en ze is echt moe, leg ik ze om 1600 nog even een uurtje weg, maar ook dat wordt telkens minder.
Succes!
 
Waarom wil je het minderen als ze er nog zo veel behoefte aan heeft??? Ze geeft het vanzelf wel aan toch als ze minder gaat slapen?? Ik zou het zo laten en er nog lekker van genieten want mijn zoontje van 14 maanden slaapt nog maar 1x per dag en is 's ochtends ontzettend vroeg wakker!!!
 
Ben het helemaal met hierboven eens. Mijn dochter sliep toen ze zo klein was ook zoveel en het word echt vanzelf minder. Ze heeft het dus gewoon nog nodig, zou haar dus ook gewoon lekker laten slapen. Succes
 
Nou,ik ben jaloers hoor!!
Lekker laten slapen,mijn dochter slaapt erg weinig,ook snachts en zelf ben ik wel erg veel slaap nodig,dus ik lig s avonds al om 10 uur in mijn nest
 
tuurlijk wil ik haar ook wel laten slapen, maar ik maakte me eigenlijk zorgen omdat ze zoveel slaapt.

Ik geniet er ook zeker van, omdat je tijdens die slaapjes veel in het huis kan doen. Alleen is het vervelend als je wegmoet.

Bedankt in iedergeval

corina
 
wees er blij mee hoor, mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte al erg weinig geslapen. Ze is nu 6 mnd en als we geluk hebben slaapt ze overdag 2 x 1 uur!! ze geven het zelf wel aan hoor, dus lekker laten slapen.

gr sandra
 
geen zorgen maken! Het ene kind slaapt nu eenmaal meer dan het andere. Mijn dochter (bijna tweee) is een enorme slaapkop. Ze gaat om zeven uur naar bed en wordt s morgens om 9 uur wakker dan slaapt ze weer van 12 tot soms wel drie! Mijn zoon is een veel mindere slaapkop, JAMMER!
 
Terug
Bovenaan