veel slapen

hallo,

Mijn dochtertje Isa is nu zon 14 weken oud. Ik heb het idee dat ze vrij veel slaapt maar eigenlijk weet ik niet wat normaal is.
als ik kijk naar vandaag... ze kwam om 04.30 voor een voeding, om 08.30 werd ze weer wakker, toen in badje gedaan en weer gevoed. Lag er om 10 uur al weer in omdat ze aan de borst al in slaap viel. het is nu 12.30 en ze slaapt nog. Ik schat dat ze over een uurtje wakker wordt. Dan weer voeden en even in de box. Maar na zeker twee uurtjes is het weer slapen. Sávonds is ze vaak wel net iets langer wakker.
Er zit nog niet echt een vast ritme in. Dit zou ik wel graag willen omdat ik  met de voeding naar de tijden 7 - 11 - 3 - 7 - 11 wil ze komt namelijk nog om de 4 uur.  snachts zit er vaker 5 uur tussen. kan ik dit gewoon zelf sturen?

het is een beetje rommelig, hopelijk begrijpen jullie mijn vraag toch wel.

groetjes natasja, mama van Isa
http://isalagemaat.rozemuisjes.nl/
 
Hoi Natasja,
Ik vind Isa gewoon normaal slapen qua hoeveelheid. Zo'n jong babietje kan inderdaad vaak maar max 2 uur wakker blijven. Anouk is nu 13 maanden en is nog steeds na 3 of 4 uur wakker vaak alweer moe.
Misschien moet je met het schema 7-11 etc invoeren, even wachten tot ze lang zonder voeding kan? Anouk kon op 'n gegeven moment 8 uur zonder voeding, ze sliep  dan van 20 uur tot 4 uur 's nachts. Ik maakte haar nooit wakker 's avonds voor 'n fles. Dat ritme heb ik veranderd naar van 23 uur 's avonds tot  7 uur  's ochtends  slapen, door haar om 23 uur wakker te maken voor 'n fles. Ik weet niet meer of dat schema direct lukte, maar het duurde in ieder geval niet lang.
Dit heeft bij Anouk gewerkt, maar uiteraard verschilt het per kindje.
Liefs, Femke
 
Hoi Natasja

Ik denk inderdaad heel normaal is hoor dat ze zoveel slaapt!
Ons dochtertje is 11 weken en ze slaapt ook nog heel erg veel. Als ze overdag wakker word voor een voeding is ze het na een uurtje wel weer zat en leg ik haar weer lekker terug in bed. Ik zou die voeding van rond 4.30 ook proberen af te bouwen ( ik weet niet of je dat soms al doet ?). Ik mocht de nachtvoeding nog maar 90cc geven, en na verloop van tijd kwam ze er ook niet meer om! Nu komt ze meestal rond 7.00/7.30 en krijgt ze 180cc, dan komt ze om 11.00, 14.00/14.30, 18.00 en dan geef ik om   21.30 uiterlijk de laatste, ze zit dan nu op 5 voedingen van 180cc. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Essie
 
Ik vind het normaal klinken. Jasmijn is nu 15 weken en ze slaapt ook veel.
Ik geef dan borstvoeding maar na 1 a 2 uur slaapt ze weer een uurtje en dan is ze een uur wakker en dan slaapt ze 2.5 uur en dan na 2 uur weer een half uur en dan gaat ze sávonds om 1900 naar bed en dan slaapt ze tot 4 uur en dan tot 7 uur.
Sávonds maak ik haar niet wakker voor voeding. Ze is goed op gewicht en is blij en lacht veel. Daarom geef ik sávonds geen voeding meer.

Als ik jou was zou ik me niet druk maken.
 
hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Omdat ik bv geef weet ik natuurlijk niet hoeveel ze drinkt en kan ik dus niet minder cc geven. Om 23.00 uur maken we haar nog wakker voor een voeding, hier krijgt ze wel de fles (eigenlijk om te oefenen met drinken uit de fles) ze krijgt dan 165 cc maar laat meestal nog wat staan.
Ze meld zich dan tegen 04.30 uur weer. er lijkt heel langzaam wat meer tijd tussen te komen. Eerst was het steeds na 4 uur, nu zitten we al rond 5 a 6 uur er tussen.
volgende week moet ik weer naar het consultatiebureau en dan zal ik het ook eens bespreken. qua gewicht en lengte heeft ze nog wat in te halen ivm vroeggeboorte.

groetjes natasja, moeder van Isa
 
Terug
Bovenaan