veel slapen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik zit met een vraagje.
Noah is nu 10 maanden en slaapt eigenlijk best wel veel.
Hij word s'ochtends  tussen half negen en negen uur wakker.
Rond 11 uur gaat hij weer naar bed, tot 1 uur.
En om half 4 gaat hij weer naar bed tot 5 uur. En tussen kwart over 7 en half 8, ligt hij er weer in tot de volgende morgen. Ik weet het, het klinkt echt lekker, maar ik zorg ook wel dat hij zijn slaapjes krijgt, dus ben best beperkt met mijn dag indeling. Dat vind ik echt niet erg hoor, maar slapen nog meer kindjes zo veel. Dus nog meer slaapkopjes hier??
Alvast bedankt.

Groetjes

He meid,

Ja wat is veel slapen. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere kind. Mijn achternichtje sliep met een jaar alleen nog maar 's middags. Toen ze tussen de anderhalf en twee was sliep ze helemaal niet meer overdag.

Onze meid (zondag wordt ze 1) slaapt ook nog 2 keer op een dag. Ze staat 's morgens om 7.30 uur op en gaat dan rond 9.00/9.30 uur weer terug naar bed. Meestal slaapt ze dan een uurtje. Rond 10.30/11.00 uur is ze dan weer wakker. Om 14.00 uur gaat ze dan weer naar bed en slaapt dan tot ongeveer 15.30 uur. Daarna kunnen we dan wel nog lekker even weg. 's Avonds ligt ze tussen 19.30/20.00 uur weer in bed.
Ik weet niet beter dan dat ze zoveel slaapt en ik laat het ook lekker. Misschien kun je het slaapschema voor je zelf een beetje anders in gaan delen, zodat je na het middagslaapje ook nog even weg kunt. Want nu is het inderdaad wel erg krap allemaal.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Anne

Hoi,

Hier is het erg wisselend, hij slaapt van 19.45 tot 8.00, dan vaak van 10.30-12.30 en van 15.30- 16.30.
Soms heeft hij maar 1 slaapje van 11.30 tot 15.00-15.30.
Dus wel veel/lang, maar het wisseld wel heel erg, als ik denk dat hij moe is gaat hij naar bed! Kom toch op   15-16uur per dag, hij is nu 13mnd!
Maar een echte slaapkop (heeft hij van zijn moeder)

Gr MJ

Hoi,

Myrthe sliep ook zoveel. Werd ze tussen 7 en 8u wakker en ging na de fles gelijk naar bed tot 11u. Dan om 13u weer tot 15u en soms om 17u nog tot 18.00 en dan tussen 19 en 19.30u weer op bed doorslapend tot de volgende ochtend.

Maar zij heeft ook periodes (al vanaf haar geboorte) dat ze iets minder slaapt en zelf een week overdag helemaal niet slaapt.
Dat heeft ze nu net weer gehad en haar ritme is in de war, we zoeken naar nieuw ritme.
Ik breng haar altijd naar bed als ze moe is.

Alleen soms kom ik dan net aan op kdv en dan houden ze haar wakker tot na boterham en .bijv vandaag heeft ze alleen geslapen van 13 tot 14u. En verder niet, terwijl ze wel heel moe was. Daar kan ik zo slecht tegen, breng haar dan naar bed!

Maar hier dus ook een lekkere slaperd. Maar als ik een keer weg ben dan heeft ze er ook geen moeite mee om haar slaapje later te doen.

Liefs Reneke

ach, de ene is de andere dag niet heb ik gemerkt. Eerder was ik daar te veel mee bezig. Ze Moet voldoende slapen dacht ik altijd. Nu heb ik ontdekt dat ze door de dag zo'n 3 uurtjes slaap nodig heeft, meestal verdeelt in 2 slaapjes. 's Morgens staat ze rond 8.00 uur op en gaat rond 11.45 uur weer naar bed (na een boterhammetje) voor een uurtje of 2. Slaapt ze veel langer (gebeurt heel soms) dan redt ze het tot 19.30 anders slaapt ze nog een uurtje voor het eten van 17.00 uur tot 18.00 uur. Ik bekijk het nu gewoon van dag tot dag. Ze begint nu langzaam de overstap te maken naar 1 slaapje (denk ik).

Groetjes Charlotte, mama van Lisa 29-02-08

Terug
Bovenaan