veel slapen

hoi slapen jullie kinderen ook nog zoveel. Kyan lijkt steeds meer te gaan slapen.
Hier even ons ritme:
8 uur fles 170cc
Slapen tot 10 uur. Vaak moet ik hem dan wakker gaan maken. Uiterlijk 10.30 haal ik hem eruit.
Badderen en spelen in de box. Dan weer slapen tot fles van 12.00 uur a 12.30 uur.
Krijgt een fles van 170 en gaat daarna spelen in de box. Is max 30 min en dan wordt hij moe.
Dan gaat hij naar bed, de laatste dagen kan hij weer slapen tot 16.00 of langer.
Daarna haal ik hem eruit ovoor de fles en om even weg te gaan.
Maar hij gaat dan rond 18.00 uur slapen, maar dan kort hoor. Derest van de avond is hij de laatste dagen wakker.
Rond 21 uur de fles en dan slapen tot volgende dag 8 uur.
In de nacht komt hij wel. Ene keer om 3 uur andere keer 6 uur of helemaal niet. Als we hem de speen geven, dan slaapt hij tot 8 moet ik hem wakker maken voor de fles.

Vind het zoveel. Hij sliep voorheen niet zoveel

X

Na de beginperiode krijgen ze een ritme en raken ze gewend aan het leven op aarde. Dan keert de rust vaak weer. Niks mis met zo'n slapertje. Als ie zijn flessen leegdrinkt en allert is tussendoor... dan moet je er zelf ook maar van genieten! Heerlijk vond ik het als ik tussendoor even tijd voor mezelf had.

Ik vind het ook niet heel veel, misschien wel ten opzichte van wat jij gewend bent maar als ik het vergelijk met mijn dochter slaapt zij nog wel iets meer. Waarom maak je hem wakker om 10.30 om te spelen?? Ik doe dat niet ik klaar haar slapen tot ze komt voor een voeding, of laat ik haar dan te lang slapen??

Hoi ik maak hem wakker om 10.30 om hem aan te kleden. Anders slaapt hij wel heel veel, Wil ook nog wel even weg voor een boodschapje of vrienden.
Hij heeft dan vanaf 21 uur de vorige avond geslapen

x

Ik vind het veel haha! Luana slaapt 's nachts van 20.00 tot 6.00 en weer door tot 9.00/9.30. Ze slaapt tussen 9.30 en 20.00 maar 3 uurtjes! Dat is erg weinig maar ze is er tevreden onder. Als ik haar eerder in bed leg gaat ze spelen en valt ze soms pas een uur later in slaap. En dan slaapt ze nog korter omdat ze niet moe genoeg was. Onze oudste was net zo dus ik ben het gewend.

Liefs ciomama

Ik denk dat het voor elk kindje verschillend is. De een die slaapt gewoon meer dan een ander. Net zoals volwassen mensen toch? Ik kan makkelijk met 5 uurtjes slaap maar mijn vriend heeft echt wel 8 uren nodig om de dag door te komen.

Ravi slaapt snachts van 22.00 tot 6.00, dan van 7.00 tot 10.00, dan van 10.00 tot 14.00 en vanaf dan beginnen de hazeslaapjes van ongeveer half uur tot drie kwartier en dat duurt tot zijn laatste fles van 21.00.

Ik vind het wel lekker zo en vind eigenlijk niet dat hij te veel of te weinig slaapt. Denk dat hij dit zelf best aan kan geven al.

Liefs

Ruben slaapt ook best veel. Is gemiddeld anderhalf uur uit bed met de fles erbij en gaat dan weer slapen. Krijgt ron 22.30 de laatse fles en slaapt dan tot een uur of 8. Krijgt dan een fles en gaat gelijk weer naar bes. Meestal moet ik hem dan wakker maken rond 11.30u voor een fles en gaat rond 1 uur weer naar bed Komt dan rond 1500u weer uit bed moet ik hem ook meestal wakker maken en gaat dan weer om half 5 naar bed. Slaapt dan meestal maar een uurtje tot half 6 a 6 uur en krijgt dan rond half 7 a 7 uur weer een fles. Dan wassen of in bad en dan rond half 9 weer naar bed. Dan maak ik hem rond half 11 nog een keer wakker voor de fles. Hij heeft ook dagen dat hij minder slaapt vooral ´s middags maar ook dagen dat hij meer slaapt. Ik vind het niet erg. Hij geeft zelf aan wanneer hij moe is en daar kijk ik naar. Vind het belangrijk dat hij zijn rust krijgt.

Hier wordt ook een hoop geslapen hoor. Ze kan wel lang wakker blijven, maar liever slaapt ze 1,5 na de fles gewoon weer lekker verder. Op het Kdv heeft ze ook de hele dag geslapen. Ze lag nog te dromen toen we haar gingen halen, de leidster vond het wel makkelijk. Ja joh... Zo verdient ze slapend geld ;)

Terug
Bovenaan