Veel slijm in luiers. Wat is dit?!

Onze baby van 5,5 week heeft sinds drie weken continu slijm bij de ontlasting en de ontlasting is groen. De eerste twee weken had ze hele mooie gele borstvoedingspoep, maar dat zien we niet meer. Gisteren en vandaag had ze ineens twee luiers met bijna alleen maar slijm en ze laat veel windjes. Er zat vandaag zelfs een klein sliertje bloederig in. De huisarts zegt dat ik alleen langs moet komen als ze minder fris gaat overkomen, maar anders niet. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Herkent iemand dit?!
 
Dit exact niet echt. Maar de eerste maanden zijn de darmen nog volop in ontwikkeling. En kan de kleur en structuur van de poep daardoor veranderen. De kinderarts heeft me wel wat kleuren laten zien, die zouden betekenen dat het mis was. Maar die waren vooral doffer en grauwer. Mijn dochter had dat gelukkig niet. (O.a. een donkere grauwe groen tint.)
Zolang het een heldere is valt het vermoedelijk mee. Dat bloed gedeelte klinkt mij niet goed, maar ik ben geen deskundige.
Heb je zelf je eetpatroon recent gewijzigd? Want je eten en drinken komt uiteindelijk ook in de borstvoeding terecht. Bijvoorbeeld meer melk (lactose) gaan drinken? Of iets anders wat potentieel kan irriteren in de darmen?
 
Nou ik herken dit niet wel dat de poep groen wordt is normaal maar slijm en bloed is niet normaal. Ik zou erop staan dat de huisarts je laat langskomen. Gaat wel om je kindje ej anders bel het cb
 
Wij hebben twee kindjes met koemelkallergie en ik weet dat dit een symptoom ervan is. Het betekent eigenlijk dat de darmwand wordt/is aangetast door iets waar je niet tegen kunt (er ontstaat een soort wondje) en dan komt dat aangetaste slijmvlies en soms bloed bij de ontlasting. Ik zou naar de huisarts gaan.
 
Of wellicht, aangezien je borstvoeding geeft, zelf alle koemelk schrappen. Tegenwoordig wordt het goed aangeduid op verpakkingen en kun je bijvoorbeeld vegan producten eten of drinken of geiten/schapenkaas.
 
Ik zat inderdaad ook aan koemelkallergie te denken, ze heeft alleen geen van de andere symptomen die erbij horen. Ik ga wel sowieso morgen de huisarts bellen om langs te komen. Duurt me te lang en inderdaad, het gaat wel om mijn baby. Die kan ook niet aangeven waar ze last van heeft.
 
Terug
Bovenaan