veel spugen..Met Nutrion OMnio en AR..niet groeien helaas

wie kan ons aan wat tips helpen.

ons zoontje is nu 1 maand oud, en sinds 2 weken spuugt hij na 3 a 4 voedingen een deel terug. Eerst gaf ik nog borstvoeding en spuugde hij direct na de voeding, soms met kracht. Nu ben ik overgegaan op flesvoeding, en nu spuugt hij niet direct na de voeding, maar doet hij dat pas in bed of in zijn slaap. Het is dan niet een mondje terug, maar wel 3 mondjes terug. Hij wordt er ook niet altijd wakker van, waardoor we hem dus in zijn eigen spuug zien liggen, rustig doorslapen.

helaas is ons zoontje de afgelopen 2 weken ook maar 100 gram gegroeid (ipv gemiddeld 150 gram per week). Hij krijgt 7 voedingen per dag, eerst niet meer dan 90 cc...meer kregen we er niet in, hij viel al in slaap. Nu zijn we aan het proberen hem meer te laten drinken...want als hij dan alsnog een mondje teruggeeft, zit er tenminsten nog voldoende in om te groeien.

Zondag ben ik bv gaan afbouwen gecombineerd met Nutrion Omnio. Spugen verminderde niet .
CB adviseerde Nutrion AR te gebruiken, dus vandaag (donderdag) dat gaan geven. De eerste fles ging harstikke goed (ook met nieuwe speen+fles) zonder spugen. Tweede en derde flex met AR ging fout, alles,....echt alles ging eruit....niets bleef erin.

Heb ik Nutricia gebeld...die zegt datik niet zomaar kan overstappen op een andere voeding, dat het wel 2 weken kan duren voor hij daaraan gewend is. Ze adviseerde de Omnia en AR eerst te gaan mengen. NU durven wij dit niet, dus geven we nu alleen maar weer de Omnio.

Alle tips zijn welkom tegen het spugen en voeding.
Ook tips over spenen en flessen zijn welkom. De mensen inde winkel weten echt van niets.

Hoi patpeet,

Ik had hier ook zo een spugertje... echt projectiel spugen was dat.
In 80% van alle projectielspugers zit er een (achterliggende) oorzaak aanvast.
Dat wil niet zeggen dat het bij jullie is, maar het is te proberen.
Ik neem mezelf nu in dit geval als voorbeeld;

Mijn dochtertje (ondetussen 9 maanden) spuugde ook veel ( en nog andere klachten)
Mij werd deze oplossingen dus ook verteld, en nog indikken met johannesbroodpitmeel.
Niets hielp, het bemoeilijkte alleen de reflux maar hield het niet tegen.

In ons geval bleek het om het kiss-syndroom te gaan wat niet erkend is door de medische wereld. Ik raad je aan om eens een kijkje te nemen, om te kijken of je er iets uit herkent. Zo niet... dan heb je dat iig uitgesloten.

Zelf heb ik de aventfles met bijbehorende spenen gebruikt (nr2 en 3)
Succes!!!! Groetjes Debby mv B'Elanna

mijn zoontje spuugde ook veel en vaak ook met een boog
moest hem ook na elke fles wel een half uur recht ophouden(overdag niet erg maar s nachts )
ik ben johannes brood pitmeel gaan gebruiken
wel opletten want ze kunnen daar erg goed van poepen (en er zit een bijgeleverd lepeltje in de verpakking die hadt ik later pas gevonden )
als je het wil gaan gebruken tenminsten
gr marijke mama van melissa bijna 3 en wesley bijna 4 maanden

Hoi,

Ik heb ook begrepen dat je niet zomaar van de ene naar de andere voeding moet over stappen. Dat schijnt niet zo fijn te zijn voor de kleintjes. Daarom wordt ook geadviseerd om de voeding te mengen, zodat hun darmpjes kunnen wennen aan het nieuwe voedsel. Dus als je dat zou willen, zou je dat echt zonder gevaar wel kunnen proberen (wat zou het voor kwaad kunnen??).

Onze zoon heeft ook veel gespuugd. Hij groeide ondanks alles wel goed, maar toch was het niet fijn. Op advies van mijn zus (heeft een ukkie van bijna 4) ben ik toen Johannesbroodpitmeelpoeder gaan gebruiken. Ook wel bekend als Nutriton. Dit kan je aan elke voeding toevoegen. Ik heb geen idee of Omneo of AR (wat jij beschrijft) dit al in hun voeding hebben zitten. Zo niet, dan kun je dat er rustig bij doen. Begin wel rustig aan, want als je te veel gebruikt dan wordt de voeding erg dik. Volg gewoon de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Onze zoon doet het er goed op. Hij spuugt niet meer of hij moet erg druk zijn na het voeden. Maar eigenlijk gaat het altijd wel goed.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.

hallo,

Het kan ook zijn dat het tijd word om er een voeding af te halen, spugen en flessen niet leeg drinken kan ook een teken zijn dat hij teveel voeding achter elkaar krijgt. Mijn kinderen gaven dat altijd zelf aan en werkte altijd (als je dat eenmaal door hebt!!)

Je kunt het in ieder geval proberen en idd niet teveel veranderen van voeding, ik vond dat in ieder geval (achteraf gezien) niet de oplossing, gewoon terug naar de basis en een voeding eraf werkt in ons geval wel.

succes

mijn zoontje spuugt altijd zijn hele fles met golven eruit. Hij gebruikt AR. niet in 1 keer maar ben langzaam erop overgestapt door het te mengen. omneo hielp niet en johannesbroodpitmeel ook niet. wat je ook moet doen is telefoonboeken onder het bedje zetten zodat het bedje schuinstaat. Dan komt de voeding  niet telkens naar boven als hij in bed ligt. Wat  je ook nog als optie erbij kan doen is naar een osteopaat gaan. Van iedereen die ik gesproken heb en daar zijn geweest was het na 1 behandeling minder en na 3 behandelingen over!. De osteopaat masseert bepaalde plekken. speciale voeding geneest het niet, het voorkomt alleen het vele spugen.  

Hoi Hoi

Wat vervelend zeg! Onze dochter van nu inmiddels zeven maanden spuugde ook in het begin. Wij zijn toen ook overgegaan op Nutrilon AR, en dat hielp geweldig! Ze krijgt het nog steeds.

Aangezien je er zelf - volgens mij - niet zoveel raad mee weet, en het wel tien oorzaken zou kunnen hebben, zou ik (als ik jou was) naar het CB gaan en daar in gesprek gaan met de arts. Zij kunnen jouw kindje ter zake kundig onderzoeken en wellicht een 'opbouw-schema' geven voor de AR-voeding. Je kunt dan ook elke week op het inloopspreekuur je kindje gaan wegen. Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan