veel spugen na elke fles

A

Anoniem

Guest
hallo,

wie herkent dit? Onze zoon van 3,5 maand spuugt de laatste 2 dagen giga veel terug naar zijn fles. En daarna geven we hem uiteraard ff niets want anders komt het er meteen weer uit. Maar hij is ook een beetje huilerig, goede poepluiers, sabbelen op zijn knuistje. Maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Wie herkent dit en wat kan je er aan doen? ik heb al gevoeld of het een tandje(s) kon zijn ,maar dat niet.

Groetjes Yolanda

Hoi,

Spugen dat ken ik. MIjn dochter 3 maanden spuugt al vanaf haar geboorte lekker van zich af.
Je zou kunnen proberen wat vaker kleinere flessen te geven.
Hem na de voeding een poosje rechtop te houden en (weet niet of je dat doet) voor de voeding uit de luier te verschonen.
Hoeft dat niet erna dus hoef je hem minder te bewegen.
Ook evt tussendoor nog een boertje laten doen.
Je hebt ook peoder om de veoding dikker te maken maar aangezien hij het pas twee dagen veel spuugt zou ik daar nog even mee wachten.
Groetjes Karin

Ik weet de naam niet precies maar als je bij de drogist vraagt naar Johannespitbrood (zo heet het volgens mij) dan krijg je poeder, dat je bij de voedig geeft en dat helpt tegen spugen.

succes
talke
33 weken

Hoi,

vervelend voor je kindje dat hij ineens spuugt.
Je hebt idd speciaal poeder... Wij gebruiken het ook voor ons zoontje.
Heet idd Johannesbroodpitmeel (wat een woord hé), maar de korte naam is Nutriton.
Bij ons helpt het super... Dylano spuugt zelden meer, en als hij spuugt is het maar minimaal.
Succes!!

Groetjes Debby.

Hoi,
Hier hetzelfde probleem.
Lieve spuugt ook vrij veel, en er is helaas weinig aan te doen.
Ik doe ook Nutriton in de fles, maar helpt weinig.
Meer er in doen kan, maar met deze speen krijgt ze het er dan niet meer uit. En met een grotere speen heeft ze de fles in 5 minuutjes op, en spuugt dan weer omdat het te snel ging.
Dus helaas niet veel aan te doen. Vaak komt het doordat kinderen vanaf drie maanden beweeglijker worden, en het er zelf uitwerken.
Buro zegt ook dat je dan vanaf 4 mnd vast voedsel kunt gaan proberen, om het wat te stoppen, en verder gaat het vast wel over als ze gaan zitten....maar dat duurt nog even.
Lieve begon er ook mee na de eerste drie maanden.
Veel vieze en natte truien en slabbers, maarja ze blijft er vrolijk onder...
Groetjes Rina.

Terug
Bovenaan