veel spugen, onzeker

Hoi .

Mijn zoontje is nu 14 weken. Ik vind dat hij erg veel spuugt. Zo'n 6/7 flinke monden na de voeding en dan tussendoor af en toe nog wat. Hij kan ook rustig nog na 3 uur weer 2/3 monden teruggeven.
hij heeft koemelkallergie en drinkt nutrilon pepti
Vandaag was ik bij de CB-arts. Zij deed hier heel laconiek over. Ik zei haar dat als ik jbpm door zijn fles doe (2 schepjes op 1 fles) dat hij dan na 2 minuten al met zijn hoofd begint te draaien en heel erg met zijn benen gaat schoppen en afzetten. Hij vind het blijkbaar echt niet lekker. Ookal gebruik ik dan een speen met een groter gat, het gaat er moeilijk in.
De arts zei dat ik dat dan maar eens een week niet meer moest geven. Daar was ik zelf natuurlijk al op gekomen en hij heeft het al een week niet meer gekregen. Hij drinkt dan heel ontspannen en relaxed zijn fles maar het spugen is des te erger.
Tja, dat moest ik zelf dan maar bekijken. Hij krijgt zelfs al Zantac van de kinderarts voor een geirriteerde maag , ook omdat hij 2 weken geleden oud bloed op gaf. Ook krijgt hij 10 cc meer water in zijn fles en lactulose tegen moeizame ontlasting.
Zij reageerde gewoon nergens op! Moest het maar zien.
Mijn zoontje is 14 weken, is 61 cm lang en weegt 5675 gram.
Ik word hier zo onzeker van.

Hebben jullie ervaring of tips?
ik wil wel naar een homeopaat met hem ook vanwege een zeer gevoelige huid.

Groetjes Minke
 
Ik zou er toch op aansturen dat hij toch iets krijgt voor dat kleine maagje, als je zelf het id hebt dat het daar beter van wordt. En zou hij wel tegen de pepti kunnen? Hier zit natuurlijk ook nog een beetje lactose en weipoeder in (welliswaar verknipt in stukjes maar als hij een 'goede' km-allergie heeft pakt ie zelfs dat niet)

Onze oudste pakte wel de pepti, de jongste nu niet en krijgt Nutramigen AA op advies van de kinderarts. Door het spugen was haar slokdarm zo geirriteerd dat ze helemaal niets meer wou en even opgenomen moest worden, nu gaat het goed en drinkt ze prima.

Maar, laat je niet zomaar afschepen door het cb, ik heb het met mijn 'gevoel' altijd tot op nu juist gehad!!
Suc6!
 
quote: Minke39 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-06-2009 21:00:02'));

Hoi .

Mijn zoontje is nu 14 weken. Ik vind dat hij erg veel spuugt. Zo'n 6/7 flinke monden na de voeding en dan tussendoor af en toe nog wat. Hij kan ook rustig nog na 3 uur weer 2/3 monden teruggeven.
hij heeft koemelkallergie en drinkt nutrilon pepti
Vandaag was ik bij de CB-arts. Zij deed hier heel laconiek over. Ik zei haar dat als ik jbpm door zijn fles doe (2 schepjes op 1 fles) dat hij dan na 2 minuten al met zijn hoofd begint te draaien en heel erg met zijn benen gaat schoppen en afzetten. Hij vind het blijkbaar echt niet lekker. Ookal gebruik ik dan een speen met een groter gat, het gaat er moeilijk in.
De arts zei dat ik dat dan maar eens een week niet meer moest geven. Daar was ik zelf natuurlijk al op gekomen en hij heeft het al een week niet meer gekregen. Hij drinkt dan heel ontspannen en relaxed zijn fles maar het spugen is des te erger.
Tja, dat moest ik zelf dan maar bekijken. Hij krijgt zelfs al Zantac van de kinderarts voor een geirriteerde maag , ook omdat hij 2 weken geleden oud bloed op gaf. Ook krijgt hij 10 cc meer water in zijn fles en lactulose tegen moeizame ontlasting.
Zij reageerde gewoon nergens op! Moest het maar zien.
Mijn zoontje is 14 weken, is 61 cm lang en weegt 5675 gram.
Ik word hier zo onzeker van.

Hebben jullie ervaring of tips?
ik wil wel naar een homeopaat met hem ook vanwege een zeer gevoelige huid.

Groetjes Minke



Mijn eerste idee als ik dit lees is: is de pepti wel sterk genoeg of reageertje kind misschien toch nog op de eiwitten daarin? Is er al eens gesproken over bijvoorbeeld nutramigen?
Verder: hoe groot zijn de flessen? Kinderen met reflux zijn vaak gebaat met veel vaker op de dag een kleine fles (dus niet die standaard 4 of 5 waar het CB je vaak op wil hebben), echt iets van 6 tot 8 keer op een dag. Met een kleinere fles is de spanning op het maagklepje veel lager, waardoor je kind minder snel zal spugen.
Sommige kinderen reageren ook slecht op johannesbroodpitmeel, en dan kan het zin hebben om een ander verdikkingsmiddel te proberen zoals gelilact.

Maar ik denk dat je als eerste het beste eens langs kunt gaan bij een kinderarts of allergoloog, zeker als dat huidje ook nog niet helemaal goed is!

Op het CB word je overduidelijk niet serieus genomen. Ik zou in jouw geval daar alleen nog heen gaan voor het meten, wegen en de prikjes en voor de verdere behandeling van je kind contact nemen met een kinderarts, allergoloog en kinderdietist.
 
Terug
Bovenaan