Veel spugen

Dag mama's

Sinds een paar dagen spuugt mijn meisje van bijna zes weken veel meer dan voorheen na een voeding. Dit doet ze vooral als ik haar weg leg in de wieg of box. Ze zat in de afgelopen dagen wel in haar eerste sprongetje dus wellicht heeft het daar iets mee te maken heeft. Toch maken we ons wel een beetje zorgen.

Iemand weet hoe het kan en wat we kunnen doen?
 
Houd haar na de voeding een tijdje rechtop. Als je haar neerlegt dan komt de voeding sneller omhoog. Als ze snel drinkt, haar proberen wat langzamer te laten drinken kan ook helpen.

Mijn jongste dochtertje gaf ook veel voeding terug. Dit duurde tot ongeveer 6 maanden. Ene keer kwam het gelijk, maar kon ook zomaar een uur later nog komen. Ik gaf borstvoeding dus geen idee hoeveel ze dronk, maar soms leek het wel of alles er weer uit kwam. Ze had er verder geen last van, dus heb er ook nooit wat voor gegeven.
 
Mogelijk is ze veel aan het persen om te poepen, maar omdat ze dit allemaal nog niet zo goed aangestuurd krijgen, persen ze de voeding omhoog. Zolang het gewoon spugen is, zonder huilen of last (dus met maagzuur) en je kindje niet enorm verstopt zit, is het niet direct iets om je zorgen over te maken en lijkt het in de categorie ‘ongecompliceerde reflux’ te vallen.
 
Terug
Bovenaan