veel spugen

Mijn zoon van 16 dagen oud spuugt de laatste dagen wel erg vaak/veel.
Bijna na elke voeding spuugt hij wel.
En eerst was dit wel eens een klein beetje, maar nu spuugt hij vaak een hele plens eruit.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik neem toch aan dat als hij stopt met drinken dat hij genoeg heeft gehad, maar zou hij dan teveel binnen krijgen?
Want hij stopt uit zich zelf met drinken, hoelang hij drinkt verschilt wel, maar nooit langer dan 20 min. aan elke kant. Vaak veel korter.
Soms als ik hem dan in bed leg, spuugt hij dan nog weer.
Soms valt hij gelijk in slaap.

Heeft er ook nog iemand tips over hoelang ik hem het beste kan laten drinken.
Ik heb ook al geprobeerd om hem dan maar aan 1 kant te laten drinken, maar ook dan spuugt hij wel.
Na het spugen wil hij ook zo weer verder drinken aan de andere kant.
En dan spuugt hij de ene keer weer en de andere keer niet.

Ik maak me zorgen omdat ik de hoeveelheid die hij er soms uitspuugt teveel vind.
Donderdag ga ik hem laten wegen, ben benieuwd of hij is aangekomen.

Ook heb ik nog een vraagje over de verschillende houdingen om te voeden.
Ik doe dit zittend, normale manier, of liggend op de zij('s nachts).
Is het erg dat ik die rugby-houding nooit doe?, vind ik namelijk erg ongemakkelijk.

Hopelijk kan iemand mij tips geven.

Alvast bedankt, Jesje.
 
Mijn zoontje heeft altijd erg veel gespuugd. Zowel met borstvoeding als flesvoeding. Inmiddels is hij 7 maanden en het spugen is nu net iets minder geworden sinds hij meer vaste voeding krijgt (groente en fruit). op het moment dat ik over ging op flesvoeding ben ik nutriton gaan gebruiken (johannesbroodpitmeel). Helpt iets, maar niet heel erg veel.

Hij heeft zelf nooit last van het spugen gehad. Het is meer dat wij er last van hebben i.v.m. vieze kleren, bed en box. Als je zoontje gewoon goed groeit en er zelf niet al te veel last van heeft, lijkt mij dat er niets aan de hand is. Het schijnt zowiezo dat jongetjes meer spugen als meisjes en dat ze er gewoon over heen groeien.

Verder gaf ik altijd gewoon in zithouding borstvoeding en gaf 2 borsten per keer. bij elkaar duurde dat ongeveer 15 a 20 minuten. Soms viel hij al eerder in slaap...

Succes ermee!
 
Ik gaf mijn zoon nutriton en toen was het zo goed als over. Toen zijn tandjes door aan het komen waren begon hij ook weer met spugen met de nutriton. Nu de tandjes er door zijn is het weer helemaal over. Ben hem wel altijd nutriton blijven geven want ik heb een paar keer zonder nutriton gedaan maar dan kwam de hele voeding er bijna uit.
 
soms heeft mijn dochter een boer dwarszitten tijdens de voeding en die komt eruit met voeding. Ik zou je kind gewoon geven wat hij zelf wil. Mijn moeder zij altijd dat kinderen die veel spuigen hard groeien.
 
Terug
Bovenaan