veel spugen

Mijn zoon van 3 1/2 week blijft na elke voeding veel spugen.
Op aanraden van het CB krijgt hij nog maar 1 borst, hij drinkt dan ongeveer 10 minuten.
Ik heb ook al geprobeerd om eerder te stoppen, maar het maakt allemaal niets uit, hij spuugt toch.
En dan niet een paar druppels, nee bijna altijd een paar mondjes vol.
Meestal als ik hem nog op schoot heb, maar ook bijna altijd nog in bed.
Ik hou hem al langer rechtop, maar niets helpt.
Hij heeft zelfs vannacht na een voeding bijna de hele tijd tot aan de volgende voeding liggen kokhalsen/spugen.
Wie oh wie heeft er een tip voor mij.
Hij heeft trouwens wel poep en plasluiers.
Dus hij houdt toch nog wel wat binnen.
Ik voed trouwens op verzoek.
Zijn geboortegewicht was 3130 en afgelopen donderdag woog hij 3350, dus hij komt wel aan.

 
Hoi Jesje,

Mijn dochte Lizzy (12 weken) spuugt ook veel, sinds geboorte. Ik heb Johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar van een theelepeltje vond ze heel vies. Ze werkte het gewoon weer naar buiten met haar tongetje! Sinds ze flesvoeding krijgt heb ik het daarin geprobeerd te stoppen. Gevolg dat de speen steeds verstopt raakt. Dus ik ben ermee gekapt. Ik merkte sowieso eigenlijk geen verschil.

Zolang je zoon tevreden is na een voeding, lekker plast en poept en aankomt, zou ik me niet teveel zorgen maken.
Gewoon een keer vaker verkleden is mijn devies! Zowel jij als je baby, haha!!
Succes!!
 
had mijn zoon ook last van, nu geef ik fles en hij heeft het nog. Maar goed, zolang je zoon aankomt en plast en poept maakt het toch niet uit. Bij ons is het de ene dag beter dan de andere, misschien geeft hij gewoon het overtollige voeding gewoon terug.
 
Mijn zoontje is nu 7 maanden en heeft in het begin ook veel gespuugd. Het wordt vanzelf minder, maar ik heb in het begin de voeding afgekolfd en Johannesbroodpitmeel aan het flesje toegevoegd. Werkt perfect!
 
Hai Jesje,

Mijn zoontje had ook veel last van spugen maar dat is nu met twee en een halve maand een stuk minder. Ik zou gewoon doorgaan met de borstvoeding. Mijn zoontje bleek erg te reageren op leidingwater en tomaten. Sinds ik die dingen geschrapt heb uit mijn menu, hoef ik mij nog maar +/- 1 keer om te kleden op een dag!

Groetjes en sterkte
 
Waarom nou dat advies om over te stappen op flesvoeding. Borstvoeding is zoooooooooooooo veel beter dan flesvoeding, daar ligt het echt niet aan wat een onzin!!!!! Jesse geeft ook veel mondjes vol over, dan zit het gewoon even dwars, het word wel elke keer minder. Gewoon lekker doorgaan!!!!
 
Terug
Bovenaan