veel spugen

Is er iemand die weet wat ik kan doen aan het vele spugen? Het is niet alleen na de voeding maar zelfs als hij slaapt. We zijn al overgegaan op andere voeding die gele van nutrilon, is er misschiene en ander merk wat beter is? Hij heeft er zelf geen last van want na het spugen is hij nogsteeds vrolijk en lacht hij, maar maak me toch een beetje zorgen. Hij is vandaag 6 weken oud. Wie kan ons raad geven??

hoi daniele
mijn zoon is nu 9 weken en spuugde ook redelijk veel na zijn fles met nutrilon, ik geef echter sinds een paar weken johannespitbroodmeel erdoor dit verkopen ze bij etos. Het maakt de voeding dikker waardoor het minder makkelijk omhoog komt, misschien kan je dan ook weer terug naar de gewone nutrilon groetjes heidy mama van quinten(23-10-2006)

Hoi,

Mijn dochter van inmiddels 2 spuugde ook zoveel wij hebben haar altijd de gewone Nutrilon gegeven maar met Johannesbroodpitmeel (van nutricia) erdoor je kunt dit zelf net zo dik maken als je wil/ of nodig is en het voordeel is dat het verder niets toevoegd aan de voeding. Dus geen extra calorieen enz.

groeten Kelly

als eerste iedereen bedankt voor het reageren. Ben dus begonnen met jbp onze man blijft spugen, maar niet meer zijn hele fles dus we boeken vooruitgang hij spuugt nu minder tijdens zijn slaap, want dat vond ik het ergste omdat je dat niet ziet, maar het gaat nu wel iets beter, heb alleen de speen wat groter gemaakt, want huij werd een beetje boos als ie er niks uit kreeg en nu heeft hij zijn flesje ook wat sneller leeg anders deed hij er rustiog 3 kwartier over.
Iedereen nogmaals bedankt en een goed uiteinde. groetjes daniela

Hoi hoi

Onze zoon spuugde ook veel. Ook in zijn slaap en hij werd er ook echt wakker van. Sliep dus ook erg slecht.
Wij gaven hem Friso voeding aangevuld met johannesbroodpitmeel. Op een fles van 180 ml gaven we hem 6 scheppen johannesbroodpitmeel. Dit hielp. Minder werkte niet.
Mocht dit echt niet lukken, dan zou ik het consultatiebureau bellen of eenhuisarts. Alle baby's spugen, maar zoveel is niet normaal.
Er kan ook iets met zijn reflux zijn. Daar dachten ze bij onze zoon eerst ook aan. Maar met die 6 scheppen ging het goed, dus wilde ik het niet laten onderzoeken. Ze zeggen dat rond 9 maanden een kleine er vaak overheen groeit.
Dat is bij onze zoon ook gebeurt. Nu krijgt hij nog 1 fles, maar ik kan er nu 4 scheppen door doen. Eerder hield hij ook dixsap niet binnen enzo, maar dat gaat nu ook heel goed.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!!

Groetjes Ria

Heb je de AR (anti  reflux)  voeding van Nutricia al geprobeerd? Onze dochter van drie weken spuugde ook veel na een voeding en in de slaap. Sinds we haar dit geven is het over. Ik hoef zelfs geen spuugdoekje meer te gebruiken!

Terug
Bovenaan