Veel spugende baby

<p class="p1"><span class="s1">Hallo allemaal,</span></p><p class="p1"><span class="s2">ik heb een baby van 3 maanden met reflux. Sinds dag 1 spugt hij dus heel veel. We hebben op advies concultatiebureau, kinderarts en kinderfysio de johannesbroodpitmeel gebruikt, maar hierdoor kreeg hij 2 weken lang geen ontlasting. Ik vond het zielig dus heb ben ik er mee gestopt. </span></p><p class="p2"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hij krijgt trouwens afgekolfde moedermelk in combinatie met kunstvoeding. Nu ben ik ook op advies overgestapt van het merk nutrilon naar Hipp. Ik merk dat hij hierdoor iets minder spugt. Maar het valt me op dat hij met moedermelk echt alles eruit spugt, veel meer dsn eerst (wat ik toen al heel veel vond). Kan het zijn dat het aan mijn melk ligt? Ik weet niet of ik moedermelk nu moet afbouwen, zolang ik melkproductie heb wil ik het eigenlijk wel geven, maar ik weet het ook niet meer..</span></p>

Moedermelk is lichter verteerbaar dan kunstvoeding dus dat spuugt er ook makkelijker uit. Wel wordt de ontlasting er vaak beter van.
Wij verdikken ook met de maximale hoeveelheid alleen bij ons heeft de dokter in overleg met de kinderarts forlax voorgeschreven voor de darmen. Johannesbroodpitmeel zorgt inderdaad voor verstoppingen, maar de zakjes forlax legen het weer. Voor onze dochter met verborgen reflux werkt deze combinatie perfect. 

Mijn zoon heeft ook reflux. Tot projectiel braken toe. Ook wij zijn gestart met jbpm met 2 weken. Hij kreeg daar inderdaad ook obstipatie van maar met een tijdje zoeken naar de juiste hoeveelheid is dat goedgekomen. Ook de juiste fles, goed boeren en bed schuin doet wonderen. En rechtop voeden en houden na het voeden. Het blijft lastig maar scheelt echt 80%
 In ieder geval voor ons. 

Onze dochter (nu 2 jaar) had ook reflux en was een echte spuugbaby, maar vaak lijkt het meer dan het daadwerkelijk is en als ze goed groeien en aankomen is er niks aan de hand. Wij hebben geen jbp gebruikt of andere voeding. Wat wij wel deden was haar na de voeding zeker 20 minuten recht op houden, ook gaven wij haar de fles op haar zijtje. 

Dit werkte voor ons heel goed, misschien voor jullie ook!

Terug
Bovenaan