<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben momenteel 14.4 weken zwanger en erg blij met de zwangerschap en komst van ons kindje (wat me nog gegeven is na 6 jaar anorexia en depressie). Echter kan ik helaas niet genieten van deze zwangerschap tot nu toe. Ik kan ontzettend stressen om álles (mijn rol als moeder, financiën, de relatie met de vader van het kindje die helaas niet helemaal vlekkeloos loopt) en dit uit zich soms ook in paniekaanvallen. Vanwege mijn verleden slikte ik anti depressiva, die ik voor de zwangerschap al aan het afbouwen was omdat het beter ging en nadat ik er achter kwam zwanger te zijn mee ben gestopt (ik overleg met psychiater). Ik ben dus op psychisch gebied wel wat gevoeliger, echter had ik het zó erg niet voorzien. Het zal een combinatie van vanalles zijn (aard van het beestje, hormonen en wellicht toch te vroeg gestopt met medicatie). Ik heb nu een intake gehad bij de pop poli en krijg daar gesprekken en ga waarschijnlijk de medicatie toch weer hervatten. Ik maak me alleen heel erg zorgen over de gevolgen die mijn stress/paniek op de baby heeft (gehad al). De verloskundige en spychiater maken me eigenlijk alleen maar banger als ik hier om vraag, door te zeggen dat het vergelijkbaar is met roken tijdens de zwangerschap. Bij de gynaecoloog op de pop poli dit ook uitgesproken en zij zei dat dit wel mee zal vallen en ik me daar niet druk om hoef te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan door wat er al gezegd is.. Heeft iemand ervaring met veel stress tijdens de zwangerschap of ook met psychische moeilijkheden? Ben benieuwd naar andere verhalen, die me ook hopelijk wat gerust kunnen stellen (al zijn jullie natuurlijk ook geen dokter en zal ik moeten vertrouwen op mijn lijf). Ook zal ik het fijn vinden te lezen dat ik hierin hopelijk niet de enige ben. Ik hoor het graag.</p><p>Liefs L</p>