veel suiker in danoontje start

Hallo dames,

daar zijn we weer eens een keer. Ik las net een topic over toetjes. Nou heb ik van het cb te horen gekregen dat er in danoontje start heel veel suiker zit. Wel 4 suiker klontjes. Erg veel al vraag je het mij. Dacht misschien hebben jullie hier wat aan.

Verder vraag ik me nog af hoeveel flessen geven jullie je kids per dag?? Ik zit nog op 3 flessen. Mijn kleine krijgt overigens geen toetjes. Zal er maar aan gaan beginnen denk ik. Alleen voor mijn kleine geen danoontje start.

Groetjes van Guppie

Je kindje heeft in principe geen toetje nodig hoor, alleen als je het zelf wil. En er zijn gelukkig genoeg alternatieven voor danoontje.

Ik geef Kian nog 4 flessen. Zou ook niet weten welke ik weg zou moeten halen. Maar goed, hij vind ze nog lekker dus ik vind het prima.

Liefs Nelleke

Ik ben dus ook (nog) niet van de toetjes en ga het morgen maar even op het cb vragen.
Maar 4 suikerklontjes vind ik ook erg veel!
Ik bedoel, ik let al op een lange vinger waar wat suiker op zit.

Merel krijgt af en toen danoontje start na het avond eten!
Ik ben verder ook niet zo van de suiker, daarom krijgt ze geen lange vingers! Ik geef haar liever een stukje soepstengel!

Ze krijgt ook nog 4 flessen. (volgende week word ze 8mnd)
Ik vind het ook erg lastig welke fles ik moet weghalen hoor, maar dat gaat straks wel tijd worden!

Hoi hoi,

Ook Isa krijgt geen Danoontje Start! Ik geef gewoon biogarde roer of een kinderyoghurtje van de AH (gezoet met druivesap, iets beter dan echte suiker toegevoegd).
Mijn meidje krijgt ook nog 3 flessen (waarvan 1 ('s ochtends) in de vorm van een bordje pap. Tijdens mijn laatste cb-bezoek (maand geleden, Isa is nu 9 maanden) gaf de verpleegkundige aan dat kindjes van ca. 8 maanden nog ongeveer tussen de 500 en 700 ml melk nodig hebben en dat ik een toetje hierin ook mocht meerekenen!
Ze gaan toch steeds minder melk drinken (Isa zit nu op ca. 550 cc) en een toetje is daarop dan wel een aanvulling. En tis alvast wennen voor straks natuurlijk als de opvolgmelk helemaal achterwege is. Ik mocht zelfs met 9 maanden Isa al koemelk gaan geven om te wennen (pffff...... kweet ut nie hoor!).

Isa eet haar toetje ook met smaak dus waarom niet hè!

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan