Veel tandjes?

Mijn zoontje van bijna 18 maanden heeft bijna zijn complete kindergebit
al. Ik vind dat zo snel.... Hij moet volgens mij nog twee hoektandjes
boven en de vier achterste kiezen. maar nu zag ik net dat rechtsboven
de achterste kies al doorkomt/door is. Gaat/ging het bij jullie ook zo
snel? persoonlijk vind ik het niet erg om van dat tandengedoe af te
zijn maar het gaat allemaal zo vlot... Zag gisteren op tv een Engelse
peuter van 2 met 2 ondertandjes. Hoeveel tanden hebben/hadden jullie
kids met ongeveer 18 maanden eigenlijk?



Groetjes Patricia

mv Justin (19 juli 18 maanden)

 
Hoi mijn zoontje is 20 maanden en was ook snel met ze tandjes volgens mij moet hij ook nog twee tandjes  ik weet niet precies. Maar gelukkig had hij alles achter elkaar en ook dat gedoe niet continu ziek etc.


Verschilt per kind denk, maar vind wel makkelijk hij kan lekker alles al eten!

Gr. Nancy
 
Hoi,
Ons zoontje van nu 19 maanden heeft ook alles al behalve de achterste vier kiezen. Het schijnt vrij vlot te zijn, in ieder geval sneller dan het gemiddelde. Maarja, het gemiddelde kind bestaat niet zeg ik altijd maar. Wel merk ik dat hij er erg goed me kan eten, werkelijk alles gaat erin of het nou taai is of groot, meneertje verwerkt het prima. Omdat hij al zoveel tanden heeft poetsen we wel al twee keer per dag. Want die mooie tandjes moet hij natuurlijk wel houden.
Groetjes,
Ingrid
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 23 maanden, eind augustus wordt hij 2 en heeft de afgelopen 7 maanden geen tandjes of kiesjes bijgekregen. Net als het engelse jongetje heeft hij onder nog maar 2 tandjes, boven heeft hij er 4 en vorig jaar begin december zijn er in 3 weken tijd 4 kiezen (gelukkig pijnloos) doorgekomen, maar sindsdien is er niets meer bijgekomen. Hij is dus nog maar op de helft terwijl hij (gemiddeld gezien) toch eigenlijk al bijna compleet had moeten zijn...
Mij maakt het niet uit, ze komen vanzelf wel een keer... alleen zien die 2 kleine pietepeuterige tandjes onder er wel heel baby-achtig uit, terwijl hij toch al een echte peuter is en hij heeft nog wel moeite met het eten, omdat er tussen de tandjes en de kiesjes nog een heleboel ruimte zit.

Je kunt met die kleintjes echt nergens vanuit gaan. (Bijna) niets gaat ´volgens het boekje`. Ons buurjongetje ( 2 jr. 8 mnd.) had zijn gebit compleet toen hij 18 mnd. was.

Groetjes van Jessy
Mama van Nick (23 mnd) en Dave (2 mnd)
 
Haha, het ligt in elk geval niet aan de naam. Onze Justin is de 9e 18 maanden geworden en is bij 7 tandjes blijven steken. maar als het eten hem aanstaat dan kan hij er alles mee eten hoor! En steek niet je vinger in z'n mond, want dan ben je hem kwijt
 
hai,



Mijn dochtertje had met 14 maanden alles behalve de 4 achterste kiezen.
Nu is ze 21 maanden en moet ze die nog steeds. Zitten er wel aan te
komen (dunne poep, kwijlen en veel met haar vingertje in haar mond).
Het is toch handig als ze vroeg tanden hebben. Ik kan haar veel eten
geven want ze kan goed kauwen.



Gr.

anne

 
Hoi,

Mij dochtertje is 16 maanden en die hoeft nog maar 3 tanden en dan is haar gebitje helemaal klaar. Ze kreeg pas met 9 maanden de eerste tandje en nu is ze bijna klaar.

Bijna er van af gelukkig!

Suc6 ermeej
 
Terug
Bovenaan