Veel te vroeg geboren kindjes

Hallo,

Onze zoon is in februari van dit jaar na een zwangerschap van 31,2 weken geboren. Na een spannende tijd van 6 weken in het ziekenhuis mocht hij gelukkig met ons mee naar huis. Op zich gaat alles heel goed met hem (qua gezondheid) en zijn er weinig ernstige complicaties geweest. Toch merk ik dat hij anders is dan de meeste andere baby's. Hij is snel geprikkeld, schrikt snel en huilt best wel veel. Kortom het is best een zorgenkindje dat heel veel aandacht nodig heeft. Graag kom ik in contact met andere ouders die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.
 
Hoi,ik heb een zoontje die is 5 weken te vroeg geboren en gelukkig geen 6 weken in het ziekenhuis maar 10 dagen maar ook spannend en alles onbekend hij schrikt inderdaad ook snel als iemand hoest of niest dan schrikt ie al.Ik heb het als naar ervaren die tijd iedereen zit op een roze wolk nou daar ben ik heel snel vanaf gevallen.En hij heeft inderdaad heel veel aandacht nodig vermaak zich een half uur in de box en dan is het over niet willen slapen in zijn eigen bed alles is te groot.Maar ik kijk vooruit hij is nu 4 mnd en gaat voor de rest super het had ook leeg kunnen zijn dat realiseer ik me heel goed.Sterkte
 
Hoi,

Mijn dochter is ook in februari geboren, met 31 weken zwangerschap! Ze heeft in totaal 5 weken in het ziekenhuis gelegen. In het begin ging het goed, maar later ook complicaties, dus naar de VU in Amsterdam. Dit wens ik nooit iemand toe!
Nu gaat het heel erg goed met haar. Ze is nu 6 maanden en heeft bijna al haar gewicht "ingehaald". Ze is wel kwa ontwikkeling wat minder ver dan baby's die "echt" 6 mnd zijn. Van schrikachtigheid merk ik niets. Misschien had jouw zoon het anders ook wel gehad. Dat zul je dus nooit weten.
Mijn dochter en ik zijn zeer met elkaar verbonden. Ze houdt me voordurend in de gaten. Ook weigert ze uit de fles te drinken. Ik denk dan dat dat komt door die nare start, maar misschien is dat wel onzin. Waarschijnlijk hebben andere baby's het ook.
Laat je vooral niet gek maken door artsen die zeggen dat jouw kind anders is, of sneller ADHD krijgt of wat dan ook. Ik ben er van overtuigd dat als je je kind zo behandelt dat hij dat dan ook krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je meer contact wilt:
Floor.desera@zonnet.nl
Groeten
Floortje
 
Mijn dochtertje is 9 juni geboren bij een zwangerschap van 29 weken. Ze heeft 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Nu gaat het goed met haar. Wel spuugt ze veel (kokhalzen) en poept ze niet meer zelfstandig maar krijgt klysma's.

Ze is erg rustig, en huilt bijna nooit. Lacht veel, maar maakt bijna geen geluidjes. Het gekke is dat je je bij bijna alles afvraagt of het wel normaal is. Waarschijnlijk komt dat omdat je weet dat veel te vroeg geboren kindjes wel wat afwijkingen hebben. Maar probeer jouw kindje maar te accepteren zoals het is. Is het belangrijk om te weten of het met de vroeggeboorte te maken heeft?
 
Mijn dochtertje is 2 maand te vroeg geboren, 1653 gram en 40 cm. Na 5 week in het ziekenhuis mocht ze dan eindelijk mee naar huis. Ze is erg prikkelbaar en schrok in het begin overal van. Nu is ze nog erg prikkelbaar maar het schrikken is nu weg. Ze heeft in het begin veel gehuild vanwege de voeding, ze kreeg te weinig.
Wel corrigeer ik haar leeftijd altijd, zo verliest ze nooit de strijd.

Ze is nu 9 maand ( 7mnd gecorrigeerd ) en weegt nu 8732 gram en is 68 cm.
Het is best lastig vind ik omdat de familie er verder weinig rekening mee houdt en vaak ook zegt dat je het niet zo seriues moet nemen, terwijl het dat wel is.
Alles gaat nu goed met haar en is qua ontwikkeling goed bij voor 7 maand dan he!

Wil je ervaringen uitwisselen dan is mijn mailadres; nicole.lindeman@home.nl

Groetjes van Nicole Mama van Monica

 
Terug
Bovenaan