Veel te vroeg wakker

Heeft iemand een gouden tip. Mijn zoontje van 13 maanden. Vind het leuk om rond 4 uur wakker te worden.heb al wat dingen geprobeerd, zo als hem in de middag vroeg er op bed te doen en dan in de avond om zijn gewone tijd.oo bed maar iets later op bed te doen in de avond. Het maakt allemaal niets uit. Heeft iemand een tip
 
Weet niet hoe jou dagritme eruit ziet. Ons zoontje heeft dat ook gehad. En toen deed ik hem half uur later naar bed savonds. Zijn schema is:
07:30 opstaan
13:00 naar bed
15:00 opstaan
19:30 naar bed

Smorgens kost t soms moeite hem wakker te houden maar als echt heel moe is gewoon eerder naar bed en dan ook eerder opstaan smiddags.
 
Das wel heel vroeg ja. En als je hem tussenin legt, of een slokje sap/melk geeft?

Hier zijn er ook zulke periodes, maar als ik m'n dochter tussenin leg slaapt ze verder. Dus dat doen we dan vaak maar in zo'n fase. Het duurt vaak een week of 2 en dan ist weer voorbij. Ik weiger om eerder dan 6.00/6.30 beneden te gaan zitten. Om 4.00 is het gewoon nacht, ben ik niet gezellig en liggen de kinderen in bed. Soms dus in ons bed, maar we gaan niet spelen of naar beneden. Lichten blijven uit, iedereen is stil en vaak vallen ze op den duur wel weer in slaap.
 
Hier een beetje hetzelfde als LEvB; voor 6.30 is het echt te vroeg. Flesje erin, ik fluister (voornamelijk "ga slapen het is nog echt heel vroeg" haha) slaapmuziekje gaat eindeloos aan, lampen blijven uit en kindje komt tussen ons in. Elke keer als hij gaat zitten leg ik hem terug met de mededeling dat het nog nacht is dus ga maar slapen. Dan valt hij meestal wel weer in slaap. Heel soms pas na een uur meestal eerder en een enkele keer slaapt hij om 7.00 nog niet en geven we het op. 
 
Hier is die fase trouwens vaak in een sprongetje (vermoeden we) en dan ook nog tandjes krijgen, geen top-combi maar niet te voorkomen. Na het sprongetje keert de rust weer (even) weder ?
 
Als hij tot 6 uur slaat meestal om 9 uur half 10 weer naar bed en doe nu in.plaats van 14.00 13.00 naar bed en dan om 19.00/19.30 en dan duurt het soms wel tot 20.00 voor hij slaapt. En later op.bed helpt ook niet heb ik ook.al geprobeerd.
 
Terug
Bovenaan