Veel teruggeven

<p>Onze kleine meid is 11 weken en geeft heel erg veel voeding terug, de hele dag door. Ze krijgt voornamelijk borstvoeding en nu ze naar de opvang gaat, maken we ook stilaan de overstap naar kunstvoeding. Van de 6 voedingen die ze krijgt, zal ze op dit moment dus ongeveer 3 voedingen bv en 3 voedingen kv krijgen. Het idee is dat ik op termijn enkel nog de eerste voeding ‘s ochtends en de laatste voeding ‘s avonds bv zou geven.</p><p>Als sinds ze 3 weken oud is, geven we bij het consultatiebureau aan dat ze best veel teruggeeft. Wij wonen in België en daar heet die dienst dan Kind&Gezin. Bij de gehoortest op 3 weken gezegd tegen de verpleegkundige, tijdens het consult op 4 weken tegen de arts, bij het huisbezoek op 6 weken tegen de verpleegkundige gezegd en bij het consult op 8 weken ook nog eens gemeld bij de arts. Telkens krijgen we te horen dat ze goed groeit en zolang ze er zelf geen last of pijn van ondervindt, dat er geen probleem is. En dat is ook zo. Ze groeit goed, komt goed bij en ze heeft inderdaad geen last van al het teruggeven. Ze slaapt ook gewoon goed ‘s nachts en overdag. Na een voeding hou ik ze telkens minstens een halfuur rechtop maar dit is geen garantie op minder spugen. Het verhaal over het maagklepje dat nog moet rijpen kennen we ook al ondertussen. Vandaag ging ze voor de eerste keer naar de opvang en zij schrokken er toch ook van dat ze zoveel teruggeeft. Zij gaven ze ook aan dat het wel leek alsof de hele fles er weer uitkwam. Ik zou haar ook echt een hele dag door schone kleren kunnen aandoen door al het spugen. Een verschil tussen kv of bv zie ik niet. We draaien echt iedere dag minstens 1 wasmachine door alle kleertjes, lakentjes, slabbetjes, hydrofiele doeken, kledij van mezelf, ... die er op een dag zo doorgaan.</p><p>Mijn vraag is nu of iemand hetzelfde heeft meegemaakt en of iemand dan ook een oplossing heeft kunnen vinden of dat we het maar gewoon verder moeten ondergaan? Ik ben aan het overwegen om naar een osteopaat te gaan maar wil er ook geen hopen geld aan uitgeven als achteraf blijkt dat dit helemaal niet helpt. Zo breed hebben we het hier nu ook weer niet nu zo meteen na mijn verlof ?</p>

Mijn jongste dochter deed hetzelfde. Hele golven voeding kwamen terug. Na het voeden rechtop houden maakte geen verschil. Regelmatig kwam het er 2 uur later nog uit. Ze had er zelf geen last van, dus heb er niks aan gedaan. Behalve heel veel verschonen en veel doeken in de buurt voor als het eruit kwam. Hier werd het beter toen ze meer vaste voeding ging krijgen. Ik denk dat het rond de 6 maanden was dat het echt wel minder werd en het is vanzelf over gegaan.

Mijn dochter is ook 11 weken en heeft exact hetzelfde, wij dikken de voeding nu in met johannesbroodpitmeel maar dat lijkt toch ook niet veel te helpen. Vandaag begonnen met slabbetjes (van die driehoekjes). Ik had er 6 besteld, ze heeft nu de 4e om.. Evengoed ook al een keer omgekleed vandaag.

Inderdaad ook al gehoord dat het kan beteren met de vaste voeding binnenkort en slabbetjes in alle vormen en maten en kleuren gaan er hier ook vlotjes door ?. Ik had al 4 van die driehoekjes in huis maar ga er binnenkort toch nog een hele hoop bijhalen denk ik. Dat is toch iets kleiner en handiger dan een echte grote slab in verhouding tot ons meisje ?. Fijn dat er herkenning is! In mijn omgeving heeft precies niemand anders dit meegemaakt.

zolang ze idd goed groeit, niet huilt erom, heeft ze er geen last van. doet het haar geen pijn. rechtop houden,kussens eronder als ze ligt. meer kan je niet doen. word wel beter met vaste voeding.
dan extra verkleden.
echte reflux hebben ze last van en merk je dat wel. osteopathie heeft naar mijn mening weinig nut, ze moeten er overheen groeien. geduld dus..

Hier ook echt precies het zelfde .
Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en geeft nog steeds veel melk terug. Het gaat de ene dag beter dan de ander, kan er geen pijl op trekken.

Terug
Bovenaan