veel thuis

ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die zoals ik veel thuis zijn en wat je dan doet?
ik ben oproepkracht en ik ga werken als mijn man thuis is of als oma op kan passen.die werkt onregelmatig en is dus op verschillende dagen in de week vrij.ik wil ook niet meer dan 2 dagen werken.deze week werk ik alleen donderdag en de week erna is oma op vakantie dus werk ik helemaal niet.ik ben dus best veel thuis.voor de bevalling werkte ik ook al niet heel veel,maar was wel altijd op stap.bij mn ouders,bij de paarden,stadten met mn zusje..noem maar op,altijd druk.ik zag het altijd voor me dat ik dat gewoon lekker voort zou zetten en boas overal mee naar toe zou slepen.dat zou op zich ook wel kunnen want boas is heel makkelijk,maar toch doe ik het niet.ja,wel eens,maar niet elke dag.ik blijf expres thuis omdat ik het te onrustig vind voor boas om veel op pas te zijn en ik wil dat hij zijn slaapjes lekker rustig in zn eigen bedje kan doen en daar pas ik ook alles op aan.en ik vind het heerlijk!!ik ben een echte huismus geworden.ik heb het huishouden helemaal onder de duim,de tuin ligt er netjes bij..maar ik kan ook bijna niet wachten tot ik wat meer tijd kwijt ben aan boas,want ik verveel me best vaak.zit de hele dag op de computer en zie smorgens en smiddags as the world turns.ik begin altijd rond dit tijdstip alweer te hopen dat mn man thuiskomt.niet alleen voor de gezelligheid,maar dan ga ik ook lekker uitgebreid voor hem koken.voor mezelf alleen vind ik daar geen lol aan.in het weekend zijn we altijd druk met leuke dingen doen en familiebezoekjes en ook weer de nodige dosis rust voor onze zoon.
hoe gaat het er bij jullie aantoe doordeweeks?
o,boasje is wakker.gaan we lekker burgelijk boodschapjes doen voor t avondeten.heeerlijk.
ben benieuwd naar jullie bezigheden en vooral ook hoe jullie het ervaren.
groetjes kari

Ook ik ben door de weeks veel thuis. Damian slaapt nog heel veel en ik heb geen auto, dus veel verder dan naar het dorp wandelen kom ik niet. Halverwege de week heb ik het thuis ook wel weer gezien. Maar ja Damian heeft veel slaap nodig. In het weekend wil ik altijd wel weg maar daar wordt hij weer onrustig van omdat hij dan niet in zijn eigen bedje kan slapen, maar toch ga ik dan want anders zit ik ook nog heel het weekend thuis en daar heb ik echt geen zin in! O ja, ik ben trouwens nog niet aan het werk moet over 3 weken beginnen en daar heb ik ook nog niet echt veel zin in!

Groetjes Nancy

Hee Kari,
Hier ook een huismus hihihi!! Niet alleen voor Evi maar voor me zelf. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, lekker rommelen, lezen op het forum, huishouden of lekker wandelen. Ik ga ook wel regelmatig weg hoor, naar vriendinnen, stad of even bij oma op de koffie. Maar ook niet elke dag.
Ik werk onregelmatig, meestal 2 dagen in de week en als ik in het weekend werk soms 3 dagen. Hierdoor hoeft Evi niet al te veel naar de oma's. Ik moet zeggen dat ik me niet echt verveel thuis, kan ook gerust een dag lekker niks doen  Vindt het wel altijd weer fijn als mijn man thuis komt, dan kan hij gezellig tutten met Evi en de fles geven, dan ga ik in bad en lig er dan gerust een uur in wat te lezen of ga naar mijn vriendin.
Het weekend gaan we meestal met zijn drieen op pad, op visite of gewoon lekker wandelen.

groetjes Sonja

ik doe van alles

ben 4 dagen per week thuis en 3 dagen werken.
de dagen dat ik thuis ben, doe ik de huishouden, hele huis shoonmaken, in een ochtend gedaan. doe ook veel schoonmaken als de kids op bed liggen 2jr en 4 weken oud.
na het slaapje gaan we altijd lekker naar buiten toe

--naar een grasveld toe en lekker rennen, met de bal spelen,
-ook ga ik lekker veel fiesten, langs de weilanden, of plas, of rivier fiesten, onder weg ergens even speeltuitntje aan doen. appel, en wat drinken mee.
-- lekker wandelemn door het park en dingen zoeken en dan doe t ze dat in   de mand.
-- boodchapjes doen, zij loopt met het kleine wagentje door de winkel heen
--langs vriendinnen gaan met kindjes , zij spelen met elkaar en wij kunnen lekker kletsen met elkaar
- was strijken en op vouwen
-- tuin ondkruiden weg halen, kleine zit dan in de andbank, of helpt mama mee
--langs oma /opa gaan voor een bakkie
-- babyzwemmen /peuter zwemmen
-badje in de tuin op zetten.
--kinderboerij heen gaan
--eendjes brood geven
--knutselen /tekenen, etc

je ziet het kleine dingen in/om huis heen   doe ik veel met de kids. tijdens hun slapen doe ik dingen voor mij zelf of even snel iets in de huishouding en daarbuiten geniet ik van ze en doe gewone dingen met ze wat geen geld kost,

wie weet halenjullie hier wel leuke dingen uit om te toe doen

Hallo,
Ik ben nu ook veel thuis. Heb al een kindje van 5 jaar die breng en haal ik naar/van school. Verder wandel ik heel veel met de kleine. Voordat ik de tweede had was ik eigenlijk constant onderweg maar nu vindt ik dat niet meer fijn ik vindt het nu leuk om thuis te zijn en lekker met de kleine bezig te zijn en als de oudste uit school komt ben ik daar weer druk mee.
Overdag doe ik dan wat in huis wat eigenlijk niet veel nut heeft want de oudste haalt alles weer overhoop .
nu ga ik 's avonds regelmatig zelf eventjes weg skeeleren met een vriendin of gewoon op de koffie dat vindt ik wel lekker eventjes tijd voor jezelf

groetjes,
marike

Hey dames,

Ik ben freelancer en wrk op het moment weinig, en veel vanuit huis.
Mijn dochtertje houdt me lekker bezig, maar verder ben ik ook veel tijd kwijt aan het huishouden en het regelen van de bruiloft van mijn ouders.
Ik ben ook wat huiselijker geworden, heb nu lekker de tijd voor mijn hobbies koken en wandelen dus dat doe ik veel.

Ik ben altijd errug druk geweest en het is dus voor mij een hele omschakeling om thuis te zitten. De ene dag in de week dat ik buiten de deur werk vind ik best lekker.
Ik mis het soms om dingen "met mijn hoofd" te doen. Vaak ook voel ik me tegelijkertijd schuldig naar mijn man omdat hij ons grotendeels onderhoudt, en ben ik ook jaloers op hem omdat hij veel onder de mensen komt. Mijn man vindt het fijn dat ik thuisblijf.  Mijn man heeft de auto (ik geen rijbewijs) en ik heb maar één vriendin met kinderen, de rest werkt fulltime.

Bij mij is er dus enerzijds het grote genieten (en zeker met dit weer!!!!) en anderzijds de onrust van het méér willen doen, terwijl ik toch best druk ben.

Ik ben aan het solliciteren, dus ik hoop om over een paar maanden vast ergens parttime te werken. Maar ik zie ook de luxe van het (ijna) fulltime thuis zijn, ik heb echt alle aandacht voor mijn dochter, vind ik ook heerlijk.
Mixed feelings hier...

Maar geniet lekker van het weer, wij gaan zo ook boodschappen doen, heb vanochtend al een cake en een boterkoek gebakken (word dus wel lekker dik van het thuiszitten, hihi) dus leef me helemaal in in mijn rol als huisvrouw!

liefs Irene

wat leuk dat er zo massaal gereageerd word.heb ik weer wat te doen
ik had altijd een heel verkeerd beeld van (veel) thuiszittende moeders.precies uitleggen kan ik het niet,maar in ieder geval had ik niet verwacht dat ik het zo heerlijk relaxed zou vinden.vooral de rust die het boas geeft vermijd een hoop gestress.
als boas straks wat ondernemender word ga ik ook lekker met hem en de honden naar buiten richting speeltuin en park.lekker struinen.dat kan nu nog niet omdat hij nog veel slaapt en nog niet speelt en dingen bewust ziet en leuk vind(ik bedoel dieren enzo).dus nu is t nog een beetje saai.wat sonja zegt;lekker rommelen en niks doen thuis vind ik ook wel heerlijk,maar ergens voel ik me een beetje nutteloos en idd een beetje schuldig naar mn man toe,die 70 uur in de week maakt.maar ik hou mezelf voor dat ik thuis zit voor een goed doel;de rust van onze zoon.en als ik daarnaast een keer 1 of 2 dagen gewerkt heb en het huis boven en onder gesopt voel ik mezelf helemaal top.dan kan ik heel goed de volgende dag intens genieten van het niks doen en met boas bezig zijn.
ik kijk uit naar nog meer huisvrouwverhalen!!

Hallo,

Ik werk drie dgn per week, op de maandag, donderdag en vrijdag. Ik moet zeggen dat het best hectisch is, niet het werken zelf maar meer het halen en brengen vna de kinderen, gauw eten thuis en het naar bed brengen. Gelukkig doen we alles samen, dat scheelt een hoop. Ik vind het heerlijk als ik thuis ben. Dinsdag lekker rommelen thuis, ;s middags even naar buiten toe, woensdagochtend komt mijn hulp die ons huis heerlijk schoonmaakt, dan doe ik ook de kleine boodschappen en iets leuks met de oudste.

Ik vind het ook heerlijk om te werken, echt ontspanning voor mij. Moeder zijn van twee kinderen is best druk en hectisch maar wel erg leuk allemaal. Straks als de jongste wat ouder is kunnen we weer lekker ritjes maken op de fiets, kijk er nu al naar uit.

Gr. Jeannette

mv Thomas 29-2-2004 en Wesley 19-01-2007

Terug
Bovenaan