veel vragen

Nou ik heb heel wat vraagjes en ik hoop dat jullie er een paar kunnen beantwoorden.
Maandag ben ik begonnen met vloeien, hoelang kan dit gaan duren, en hoe kan je nu uit rekenen wanneer je weer voor de eerste keer vruchtbaar bent. Of moet je de eerste maand maar wat aanklussen? Ik heb hier echt geen idee van. En ik ga dit weekend een weekendje weg. Kan ik dan zwemmen met een tampon? Want de vk zei dat ik die maar niet moest gebruiken omdat ik het allemaal dan beter in de gaten kon houden. Maar even zwemmen mag toch wel? En zijn hier meiden die eerder een miskraam hebben gehad en weer zwanger zijn. Want ik heb wel eens gehoord dat het weer snel raak kan zijn. Ik was nu in de derde keer zwanger. Ik hoop dat jullie wat vraagjes kunnen beantwoorden. Alvast bedankt.
Eefje

Hoi Eefje, allereerst wil ik je veel sterkte wensen na de miskraam, het is echt best wel aangrijpend. Ik kan uit je verhaal niet helemaal uitmaken of je het vruchtje al verloren bent. Ik zelf ben gecurreteerd, nadat 2 dagen tevoren het vruchtje spontaan kwam, maar niet helemaal. Ik heb na de curretage nog bijna 2 weken gevloeid, maar ik weet ook van iemand anders, dat ze maar 2 dagen heeft gevloeid, dus dat is erg verschillend. Mijn gynacoloog heeft gezegd dat ik geen tampons mocht gebruiken, in verband met infectiegevaar, omdat je baarmoedermond openstaat. Ik mocht ook niet in bad, zwembad en gemeenschap hebben, zolang als dat ik vloeide. Maar dat verschilt misschien ook per gynacoloog. Anders zou ik als ik jou was, de verloskundige of gyn bellen om te vragen of je mag zwemmen. Ik ben nu zelf 1 keer ongi geworden, die kwam bijna 6 weken na de curretage. We zijn er wel gelijk voor gegaan, maar helaas. Ik weet wel van een kennis, die heeft 2 weken voor mij een curretage gehad en die is nu wel zwanger (dus niet 1 keer ongi geweest!)!! Dus het kan wel! Heel veel sterkte verder en ik wens je toch ook een heel leuk weekendje toe!! Groetjes Cath.

Hoi Eefje,

Ook ik wil je veel sterkte toe wensen met dit verlies.
Bij mij heeft het vloeien ongeveer 7 dagen geduurd. Bij iedereen is dit verschillend, sommige blijven nog heel lang bruine prut verliezen. Ook je vruchtbare dagen na je miskraam is niet duidelijk aan te geven. Doordat het hcg hormoon nog in je lichaam zit. Dit kan er zeker nog negen weken in zitten. Dus pas op met te vroeg testen.
Je eerste ongi kun je na ongeveer 6 weken verwachten.
En wat betreft die tampon zou ik inderdaad even contact over opnemen met je verloskundige.

Groetjes Nienepien

Hai Eefje,

Ik heb op 18 maart een miskraam gehad die een klein week duurde. Ik bloedde hevig. Een tampon geeft geen genoeg bescherming en omdat er veel weefsel meekomt is het beter om maandverband te gebruiken. Op 16 april (precies 4 weken later) werd ik ongesteld en dat was ook gelijk de laatste keer want ik ben nu weer zwanger. De Vk zegt dat het gemiddeld 4 tot 8 weken kan duren voordat je voor het eerst ongesteld wordt. Heel veel sterkte. Groetjes

Allereerst (zoals hier boven ook al is genoemd) wil ik je sterkte wensen de komende weken om dit verlies een plekje te geven!
Zelf heb ik ruim 2 weken gevloeid en ook ik mocht geen tampon gebruiken bij het zwemmen (ik zwem elke woensdagavond). Ik heb dus ook 2 weken niet gezwommen. Ik weet niet of het echt kwaad kan hoor maar ik heb het advies maar opgevolgd. Mijn miskraam is nu 6,5 week geleden en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest (ik heb normaal een cyclus van 26 dagen) dus houd er rekening mee dat je eerst volgende menstruatie iets langer op zich laat wachten.

Sterkte!

Frederique

Hoi Eefje,

Wat naar allemaal! Ik wil je veel sterkte wensen, het is niet niks allemaal wat er met je gebeurt...
Bij mij was het advies: geen tampons, sex of zwemmen totdat het vloeien gestopt is. Dit heeft inderdaad te maken met infectiegevaar.
Ik heb in totaal 5 weken gevloeid, vanaf de start van de miskraam tot de curettage 3 1/2 week daarna. Maar daarna was het ook direct gestopt, gelukkig! Het verschilt per persoon.
Wanneer je vruchtbare dagen zijn, kun je nog niet weten want je lijf moet weer tot rust komen. Pas na je volgende menstruatie is je lijf weer op orde en kun je weer proberen, is me verteld. Bij mij lukt het nog steeds niet, helaas.
Succes en sterkte,
Sonja

Ik heb een paar dagen gevloeid, van minder erg naar veel. Maar zat nog niet heel ver in de zwangerschap. Ik denk dat het er wel mee te maken heeft hoeveel weken je bent. Ik was daarna nog 1 x ongesteld en ben nu gelukkig weer ruim 6 weken zwanger. Hoop dat alles goed blijft gaan. Veel sterkte!

grtn, Anna V.

Terug
Bovenaan