Veel vruchtwater en harde buiken

<p>Hallo allemaal, bezorgde mama hier..</p><p>Ik Ben gister doorgestuurd naar het ziekenhuis door mijn verloskundige. Omdat ik sinds eergister last heb van hele harde buiken en sinds gister ook met regelmaat. Ze hebben toen in het ziekenhuis mijn harde buiken en het hartslagje Van de baby gemeten. Hier zagen ze dat ik vijf harde buiken in 10 minuten had. Ze vonden dit wel vreemd. Ze zijn toen verder gaan kijken, ze hebben een echo gemaakt, ze hebben gekeken of ik een blaasontsteking had, en ze hebben naar mijn baarmoeder mond gekeken en die was nog lang genoeg dus geen vroeggeboorte. Ik heb ook al een week heel erg last van mijn buik en daarmee bedoel ik dunne ontlasting en heel veel buikpijn. Ze zeggen dat de harde buiken drie oorzaken kan hebben. <br /><br />-veel vruchtwater want dit zagen ze.</p><p>-misschien zwangerschaps diabetes, dit ga ik woensdag laten checken.</p><p>-misschien een virus in mijn buik waar mijn baarmoeder op reageert.</p><p>ik ben dus naar huis gestuurd maar vandaag heb ik echt nog steeds veel buikpijn en nog steeds die harde buiken. als ik lig is het iets minder maar ook dan komen de harde buiken, als ik op de trap loop en boven kom dan is mijn buik met een voetbal. Ik heb net toch weer de verloskundige gebeld omdat ik gewoon wil weten waar dit vandaan komt. Ik lees ook dat dit kan zijn omdat je kindje een afwijking heeft en wij hebben geen nipt test laten doen. <br />voor de rest was alles op de 20 weken echo goed. Hij groeit ook goed en hartje klinkt mooi. ik weet gewoon niet zo goed wat ik nu moet denken. Ik ben erg bang voor zwangerschaps diabetes maar vooral ook voor een afwijking. Zijn er hier moeders die iets soortgelijks hebben meegemaakt. De verloskundige belt me zo weer terug. Maar ik denk niet dat ze iets kunnen doen op dit moment voor mij. Ik zou graag jullie ervaringen horen of jullie gedachten hierover. Alvast bedankt groetjes een bezorgde moeder???</p>
 
Wat vervelend voor je zeg.. Iedere zwangerschap is natuurlijk anders.. en echt iédereen ervaart helaas andere symptomen. Probeer niet direct van het negatieve uit te gaan..

Gelukkig weten ze tegenwoordig heel veel. En mócht het gaan om bijv. zwangerschapsdiabetes.. weet dat ze dat met extra controles en een aangepast dieet dat heel goed onder controle kunnen houden.

Verder wordt bij de NIPT maar op 3 syndromen getest waarvan Edwards en Patau bij de 20-weken echo al uitgesloten worden. Verder bestaan er natuurlijk heel veel afwijkingen, ook heel kleine hè, maar ga niet direct van ‘t slechte uit!

Veel sterkte!!
 
Hallo.

Ik ben ook 27 weken. En heb momenteel ook enorm veel buikpijn. Gisteravond dacht ik zelfs dat de bevalling begon (weeën). Maar even later liep ik leeg op de wc ? (sorry voor details). Het was echt vreselijk. Nu voelde ik me vanavond met avond eten al niet lekker. En lig ik weer met een kruik op de bank.. Dat is vaak het enige wat de pijn een beetje verzacht.. Ik kijk het nog even aan maar anders ga ik ook contact zoeken met mijn verloskundige. Want zoveel buikpijn heb ik nooit ervaren (dit is me 2e zwangerschap). Ik heb wel spastische darmen. Maar nooit echt last meer van...
 
Wat vervelend voor je!! En zoveel zorgen maken is natuurlijk niet leuk en heel vermoeiend. Ik had in mijn zwangerschap ook al vroeg veel harde buiken. Geen 5 in 10 minuten. Maar wel bv 30 of 40 per dag ('s nachts gelukkig niet). Toen het net begon ben ik ook een nachtje opgenomen geweest omdat ze dachten dat de baarmoedermond wat verkort was. Was uiteindelijk niet zo. Ze hebben me daarna wekelijks in de gaten gehouden (baarmoedermond meten) en wat later tweewekelijks. Uiteindelijk zat ik vanaf 24 weken thuis met die harde buiken en zijn ze nooit meer weggegaan. Nog steeds geen idee waar t vandaan kwam. Mijn zus had het ook, haar kindje is toen met 29 weken geboren (inmiddels 14 jaar!). Dus ik heb me echt heel rustig gehouden. Mijn dochtertje is met 38.3 gekomen en inmiddels 14 maanden. Er is niks met haar aan de hand. Het kan een oorzaak hebben, maar soms is het ook gewoon pech denk ik. Proberen niet te druk te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! En heel goed dat je de vk belt als je je zorgen maakt! Wie weet kunnen ze bij jou wel een oorzaak vinden. Succes!
 
Terug
Bovenaan