veel vruchtwater???

Hallo,
Ik ben op controle geweest met 25 weken en 3 dagen en bleek veel vruchtwater te hebben, maar ze konden zo geen oorzaak vinden. Ik moet nu laten prikken op suiker en ik krijg over 2 weken een extra echo om de groei en nog iets na te kijken.
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Groetjes

Bij mijn 20 weken echo kreeg ik te horen dat ik veel vruchtwater heb. Dat verklaard dan ook meteen mijn dikke buik. De groei van de baby is op verschillende manieren opgemeten en is precies goed. Is er een reden voor waarom ze er bij jou zo`n poespas van maken? Veel vruchtwater is toch niet iets heel ergs maar juist goed. Beter dan te weinig vruchtwater.

Petra

Hoi

Ik ben in februari bevallen van een zoon , ook ik had veel vruchtwater dit kwam dus omdat ik zwangerschapsuiker had.
Maar dat hoeft niet zo te zijn bij de eerste had ik ook te veel vruchtwater en was er niets aan de hand.
Als je suiker te hoog is krijg je een dieet wat goed te doen id hoor.

Veel vruchtwater is op zich niet erg maar als de oorzaak suiker is dan kan dit gevolgen hebben voor je kindje als ze er niet op tijd bij zijn.

Groetjes M/.L

Hoi,

Het is goed dat ze je controleren op suiker. Dat zou een oorzaak kunnen zijn van veel vruchtwater. Maar soms is het ook gewoon een kwestie van 'aanleg'. Bij mijn eerste kindje had ik ook veel vruchtwater en daardoor al snel een enorme buik. Het kindje zelf was normaal van lengte en gewicht (3460 gram en 52 cm, bij 38 weken en 5 dagen geboren). Ik was alleen dolblij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen want veel vruchtwater geeft ook veel wateroverlast bij de bevalling. Iedereen die tijdens de bevalling om het bed heen stond had natte sokken...  Als ik thuis was bevallen, had ik waarschijnlijk een nieuw laminaatje kunnen leggen!
Anyway, maak je niet maar niet al te druk. Als het onverhoopt toch suiker is, dan is het alleen maar goed dat ze dat ontdekken zodat het aangepakt kan worden. En als het niet zo is, dan moet je wat meer rekening houden met rommel tijdens de bevalling. Meer zeil op de grond en meer matrasbescherming.
Groetjes,

Mijntjuh (25 wk 1 dg zwanger van nr. 2 en alwéér veel vruchtwater!)

Terug
Bovenaan