Veel wakker, verborgen reflux

M'n kleine jongen is nu ruim 5 weken. Hij is overdag bijna de hele dag wakker op wat korte tukjes na. Hij jenelt de meeste tijd dat hij wakker is. Hij hoest ook veel, lijkt nu iets minder te worden maar had ook heel vaak de hik, soms wel 6 keer per dag (ook in m'n buik overigens) Ik dacht eerst dat hij veel last had van kramp. Overgestapt op een fles van Dr, Brown en infacol gaan gebruiken (had eerst fles van Avent) Het drinken gaat nu wel beter, hij doet langer over een fles en maakt er geen hele grote bende meer van. Maar de laatste week is hij dus alsnog extreem veel aan het jengelen en naar mijn mening toch wel erg veel wakker. Hij spuugt eigenlijk nooit, ik dacht opeens aan verborgen reflux. Mensen ervaring hiermee?
Ben ik overbezorgd of heeft iemand tips???

Overstrekt hij veel? Het eerste wat in mij opkomt is namelijk niet reflux, maar een sprongetje. Dan zijn ze ook jengelig en slapen gaat ook niet als eerst. De ene baby heeft daar meer last van dan en ander. 

Ja hij overstrekt ook veel, maar dat is wel al wat langer aan de gang. Zoals vandaag is hij sinds 8 uur vanmorgen wakker, heeft misschien tussendoor 2 keer een half uurtje geslapen. Verder klaarwakker en veeeel jengelen. Het lijkt met de dag erger te worden. Begin me toch wel echt zorgen te maken... ik wist niet precies wat een sprongetje was, dus dat heb ik even opgezocht. Dat is natuurlijk even vervelend maar beter dan reflux.

Is jengelen dan krijsen heel hard huilen of mopperen? Ik zou anders keer naar osteopaat gaan. Kijken of alles goed zit. Je kan het wellicht proberen. Baad het niet schaad het niet.

Nee krijsen doet ie ook af en toe, en druk met z'n benen trappen, dus neem aan dat dat krampjes zijn. Maar de laatste dagen is het voornamelijk jengelen, dus meer mopperen. Ik zal morgen eens overleggen met de kinderarts, gewoon om eventueel dingen uit te sluiten

Hallo,

hier ook een zoontje van 5 weken oud. Ik herken veel van wat je schrijft en ondanks dat ik nog midden in de zoektocht zit heb je hier misschien toch wat aan. Onze jongen heeft inderdaad (verborgen) reflux, maar zoals de kinderarts zegt; verborgen bestaat niet. Hij hikt veel, niest veel, maakt een soort keelgeluiden (alsof er een puppy in de wieg ligt ipv een baby), hij overstrekt, heeft een voorkeurshouding, huilt en krijst, slaapt amper en is over het algemeen heel onrustig. Ik hoor hem het eten opnieuw wegslikken en hij ruikt zuur uit zijn mond. Ik heb al een heleboel gedaan en het is er al veel beter van geworden. Zoveel beter dat we de voorgeschreven zantac (zuurremmers) nog niet gebruiken. 

Ik heb het bedje scheef staan, gebruik dr brown flessen met een kleinere speen zodat hij minder gulzig drinkt, we houden hem na het voeden een half uur recht op, we voegen probiotica toe aan de fles voor de onrijpe darmen, we laten hem veel boeren (al lukt dat vaak niet) we bakeren hem in, en we gebruiken nu pure johannesbroodpitmeel door de voeding (2 gram op 100 ml), wat zorgt dat het beter zakt. Tevens masseer ik zn buikje veel en fiets ik met de beentjes. Bij hem hoor ik een duidelijk verschil tussen kramp en reflux pijn, bij kramp is het een lager gekreun/huil, bij reflux krijst hij. Tot slot zijn we bij een osteopaat geweest, wat direct enig resultaat had, de voorkeurshouding is verdwenen. En hij slaapt overdag op zijn buik, wat eerst een gevecht is geweest (erg beweeglijk) maar waardoor hij nu in plaats van 2 uren op een dag, twee uren non-stop slaapt! De medicatie staat nog in de kast, ik wil daar liever niet mee starten met zo'n kleintje, maar pijn zal hij niet krijgen dan starten we wel.. al werkt dit voorlopig best goed allemaal! 

Hopelijk kun je hier wat mee want ik weet hoe vervelend het voor jou en je zoontje is!

succes! 

Terug
Bovenaan