Veel wakker,weet niet waarom

Hallo dames,


Ik zit een beetje met mijn handen in het haar,en dan heb ik het vooral over de nachten.
Mijn zoontje is nu 10 maanden,en over het algemeen wel makkelijk,moet hem wel erg bezighouden.
Hij sliep vanaf 6 weken door tot ongeveer 8 maanden aan toe.
Nu is hij er ongeveer een gewoonte van aan het maken om s,nachts om de 3 uur wakker te worden en alles bij elkaar te brullen.
Als je hem eruitpakt blijft hij ook huilerig,alleen als hij ergens aan mag zitten of een kastje open mag maken of iets dergelijks is hij stil.
Tussen ons in liggen eventjes is ook geen bal aan.
We worden hier redelijk moedeloos van,en brak we werken allebij ook overdag.ik niet alle dagen maar toch.
Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft,want dan zou hij niet ophouden als hij iets beet mag houden ofzo.
Ook van de tanden heeft hij nooit geen last gehad,na een half uur wil meneer pas vaak weer gaan slapen,en na 3 uur is hij erweer.
Komt iemand dit bekent voor,of hebben jullie enig idee wat het kan zijn???
Een lampje of slaapliedje heeft ook geen zin.Dorst heeft hij ook niet,hij duwt alles boos weg.
Ben benieuwd!!!!

Liefs Lena
 
rond 9 a 10 maanden gaan kinderen ook dromen.
Misschien heeft ie vervelend gedroomd of is ie bang voor iets op zijn kamer.
Stel hem gewoon gerust en ook al is het nu vervelend het is echt een fase. Al heb je daar nu niks aan natuurlijk
 
Hoi Lena,

Tja, heel moeilijk. Ik lees op het forum in ieder geval wel vaker dat er vanaf 8 maanden slaapproblemen zijn. Mijn zoontje is vandaag 8 maanden dus ik bereid me alvast voor...
Misschien dat een knuffel in zijn bed helpt? Dan kan hij wat spelen of er op sabbelen als hij wakker is.
Succes en slaap ze hopelijk!

Groetjes,
Marianne
 
Hoi,

Ik herken het allemaal en ik kan je helaas geen gouden tip geven. Wij hebben alles geprobeerd, van laten huilen tot eindeloos naast het bed blijven zitten tot gewoon naar beneden gaan en laten spelen tot ze weer moe werd. Mijn dochter heeft ook sinds ze 8 maanden is slaapproblemen. ze is nu bijna 1 en het is nog bijna elke nacht drama. Het is wel iets beter geworden sinds we haar voor het slapen gaan geen melk meer geven. Hier ben ik met 10 maanden mee gestopt. Ik had het idee dat ze 's nachts wakker werd van kramp of last van haar darmen had. Sindsdien krijgt ze na haar avond eten een toetje en dan voor ze gaat slapen nog een klein beetje thee (140ml). Sindsdien slaapt ze veel beter. Het is nu een beetje om en om. De ene nacht wel en de andere nacht niet.
Als je zoontje droomt is het de moeite waard om te kijken of het aan zijn kamertje ligt. Je kunt bijvoorbeeld eens alles omgooien en zijn bedje op een heel andere plaats zetten. Een vriendin van mij heeft een keer alle knuffels weg gehaald en toen sliep haar kindje weer door. Een andere vriendin kwam erachter dat haar dochter alleen doorsliep als ze uit logeren was en heeft het bedje vervangen door het logeerbedje (met een goede matras) en sindsdien slaapt haar dochter ook door.
Misschien heb je hier iets aan. Bij ons heeft het allemaal niets geholpen. Ik heb me erbij neergelegd. Mijn dochter gaat meestal wel slapen als ik haar bij me in bed neem, dus als ze nu wakker wordt, pak ik haar meteen op en neem haar bij mij in bed. Zo krijg ik tenminste ook nog wat nachtrust. Het wordt wel iets beter, en uiteindelijk zal ze wel in haar eigen bed doorslapen.

Succes,

Desiree
 
Terug
Bovenaan