Veel willen eten

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van 1,5 is een goede eter. Hij geeft op dit moment zo nu en dan aan nog honger te hebben, ik geef hem dan natuurlijk nog wat (brood of fruit vaak). Ik vraag me af of ik hem structureel meer moet geven, want deze hoeveelheden eet hij al een tijdje, dus misschien heeft hij meer nodig? Maar ik vind ook dat hij al best wat eet, en ik wil niet dat hij overgewicht krijgt. Hij eet nu</p><p>Ontbijt: 1 boterham met pindakaas, beker melk</p><p>Lunch: 2 boterhammen (met bv smeerkaas en groentespread) </p><p>Tussendoor: fruit, een banaan + nog iets anders</p><p>Tussendoor: gedroogde rozijntjes of abrikoosjes </p><p>Avondeten: flink bord eten, varieert</p><p>Qua drinken heeft hij de hele dag water.</p><p>Vooral bij de lunch en naar het avondeten geeft hij aan honger te hebben. Is 3 boterhammen niet heel erg veel? Wat zouden jullie doen?</p>
 
Kan heel goed. Misschien een groeispurt? Ik volg altijd de behoefte van mijn zoontje. Sommige periodes is hij een ramp met eten en gaat er bijna niks in en sommige periodes sla ik achterover van wat hij allemaal weg werkt. Ik probeer het wel te beperken tor gezonde dingen.. ik zie dat jouw zoontje ook heel gezond eet. Persoonlijk denk ik niet dat je dan snel bang hoeft te zijn voor overgewicht.
 
Als ik kijk wat je je zoontje geeft vind ik dit niet te veel hoor. Zoals hierboven al aangegeven heeft mijn zoontje ook van dir dagen dat hij amper iets eet, maar op de gewone normale dagen eet mijn zoontje s ochtends 2 boterhammen, s middags 2 en soms zelfs 3 en dan fruit en een koekje tussendoor. Dus wat mij betreft gaat het goed zo hoor! Lekker in meegaan
 
Ik zou gewoon lekker geven wat je zoontje wil, vooral als het gezond eten is. Mijn do het is 20 maanden en die eet bijna alle dagen meer dan jouw zoontje. S ochtends vaak 1 boterham, muesli en fruit, tussendoor koekje, lunch 2 boterhammen en cracker, tussendoor fruit, s avonds 100 tot 150 gram groente en een bord ander avondeten. 
Zij zit ook prima op gewicht en beweegt veel dus zal het ok nodig hebben. 
 
Thanks! Fijn om te lezen. Er gaat gewoon zoveel eten in zo'n klein kind, haha
Dan gaan we iets meer geven! Kijken of dat werkt voor hem
 
Ons zoontje van net 1 eet ook al een tijdje zoveel ? lijkt me dus niet dat het kwaad kan om wat meer te geven als hij daar behoefte aan heeft!
 
Onze zoon was ook een goede eter. Bij het ontbijt en lunch eet hij 2 boterhammen en tussendoor 2 stuks fruit. Zou kunnen dat hij in een groeispurt zit ofzo, zou hem gewoon wat extra gezonds geven
 
Haha heel herkenbaar! Ons zoontje van bijna 1,5 is ook een grote eter (al sinds de geboorte). Ik heb dit bij het laatste CB gesprek ook aangekaart omdat ik bang was om hem te overvoeden. Zij gaven aan dat zolang het gewoon gezond eten is, ze zoveel mogen hebben als dat ze aangeven.
Ons schema komt behoorlijk overeen met die van jullie alleen krijgt ons zoontje richting het eind van de middag ook nog stukjes tomaat/komkommer/paprika en een beetje yoghurt na t eten. 


Hij is absoluut niet te dik maar wel mega actief. Hij verbrand dus gewoon veel en groeit ook hard dus zal het wel nodig hebben. Maak je dus geen zorgen.. het vooral fijn als je kindje goed eet en zolang het gezond eten is, kan het vast geen kwaad. 
 
Terug
Bovenaan