Vegan/vega zwanger

<p>Dag dames</p><p>Hier nog meer mensen die vegan of vega zijn en zwanger ? Ik deel graag ervaringen en tips om toch alles binnen te krijgen </p>

Jep, hierzo!
Wij eten voornamelijk plantaardig. Heel af en toe eet ik een eitje van de biologische boerderij in de buurt, maar dat is zowat het enige dierlijke dat ik binnen krijg.

Kom maar op met je tips! :)
Zelf probeer ik gewoon heel gevarieerd te eten. Veel eiwitten (vooral verse seitan), kilo's verse groenten en fruit, peulvruchten, pitten en zaden, volkoren granen, ...  Ook vul ik aan met een supplement b12 (spray), foliumzuur en probiotica.
En natuurlijk is er hier en daar wel eens een stukje chocola, een zakje chips of een pak friet in het weekend, we blijven ook maar mensen he! 

Ik ben vegetariër. In het begin ijzer bij geslikt omdat ik anders te slap werd. Later kreeg ik medicijnen voor hoge bloeddruk. En werd duidelijk in de bijsluiter aangegeven dat ijzer supplementen de werking konden verminderen. Dus gestopt.
Maandenlang goed gegaan. Bij 33 weken toch te lage HB maar moet t nog ff volhouden tot na de bevalling.
Ik eet ook vooral veel groenten en fruit. En normaal at ik crackers. Die heb ik vervangen voor brood/ broodjes omdat mijn lichaam toch om wat zwaarders vroeg.
Verder heb ik eigenlijk niet echt aanpassingen gedaan.

Wij eten ook zo goed als plantaardig.. Heb alleen af en toe cravings naar kaas nu ik 17 weken zwanger ben.
Ik slik een multi voor zwangeren (niet vegan) en 1x per week een b12 tablet. Alle waardes zijn tot nu toe goed!

Ik eet alleen geen vlees. Eer hierdoor wat meer bonen en inderdaad veel groente. Slik multivitamine en b12 extra bij! 
Dit deed ik al sinds ik gestopt ben met vlees eten. Toen normale multivitamine en nu speciaal voor zwangeren. 

Ik ben vegetariër, eet geen vis of vlees maar wel zuivelproducten. De enige aanvulling die in slik is etos huismerk foliumzuur (+vitaminen). Ik ben nu 8 weken zwanger en voel me behoorlijk moe en slapjes. Ik weet alleen niet of dit door eventueel ijzer tekort is of gewoon door de zwangerschap. Binnenkort toch maar eens informeren bij de ha of vk hiervoor. Verder heb ik eigenlijk geen klachten. Alleen merk ik dat sinds ik zwanger ben ik soms wel naar vlees verlang! Ben niet van plan om vlees te eten maar ik vind het wel heel typisch. Sinds de twee jaar dat ik vegetariër ben heb ik hier nooit eerder last van gehad.

Terug
Bovenaan