vegetariër ?

Even een vraagje, zijn er hier nog mee vegetariërs? Hoe doen jullie dat met de voeding van je kindje? Gewoon potjes, of zelf koken? Krijgt de baby wel of geen vlees?

Ik ben 25 juni uitgerekend van ons eerste kindje en zit met het volgende dilemma;

Ik ben zelf vegetariër, mijn man eet wel af en toe vlees (op brood of soms bij het avond eten), meestal eten we beide vegetarisch.
Ik vind dat het iemands eigen keus moet zijn om wel of geen vlees te eten en mijn kindje mag dat straks ook zelf weten, maar wat doe ik nu? Wel of geen vlees geven? Ik ben van plan grotendeels zelf te gaan koken voor de baby zodra hij/zij daar aan toe is, maar af en toe een potje is wel handig natuurlijk.

Ben benieuwd of er mensen zijn met hetzelfde probleem en hoe andere vegetariërs hun kind voeden.
 
hoi hoi,

Wij eten gewoon vlees maar misschien kan je als je kind naar een opvang gaat daar wel vlees laten eten. En wellicht bij opa en oma enz Ik zou het niet verbieden.
En dan kan hij/zij straks altijd kijken

 
Hai.
Hier ook dat ik vegetariër ben en m'n vriend niet. Wij willen onze zoon thuis ongeveer twee keer in de weel biologisch vlees laten eten. Verder buiten huis niet. Later als hij zelf kan kiezen dan kan hij kiezen of wel vlees gaat eten of niet. Maar doordat hij wel vlees thuis heeft gehad weten zijn darmen wel wat het is.

Binnenkort wil ik het kookboek de kleine vegetariër aanschaffen, daar staat allemaal info en recepten in.

Succes met je keuze!
 
Dat is wel een goed idee idd, met biologisch vlees. Mijn man eet ook voor het grootste deel vegetarisch omdat hij dat makkelijk vind en af en toe (biologisch) vlees. Hij eet wel vleesbeleg op brood, dus krijgt zn portie wel, haha.

Verbieden is voor mij ook geen optie, het moet wel zijn eigen keus zijn.

Ik ga eens kijken bij dat kookboek, ken het niet namelijk.

O ja, onze zoon, Merijn is er inmiddels! Hij doet het super! :D
 
Terug
Bovenaan