Vegetarisch zijn en kinderwens

<p>Ik vraag me af of hier meer vrouwen zijn die zoals ik vegetarisch zijn en een kinderwens hebben of al zwanger zijn.</p><p>Zijn er dingen die je extra bent gaan eten of die je hebt laten staan? Ik lees bijvoorbeeld dat soja niet goed voor ons is, maar in wat voor hoeveelheid? Mijn partner en ik zijn beide vegetarisch. </p>
 
Ik ben vegetariër. Ik weet niet of je kaas eet maar hou rekening met rauwmelkse kazen. Start vanaf je weet dat je gaat beginnen om zwanger te worden met foliumzuur of mama compleet. De verloskundige gaf mij als tip om 't begin van de zwangerschap ook ijzer en calcium extra te nemen. Ik was in 1 x proberen zwanger en ben inmiddels 8 weken geleden bevallen van een gezonde meid. Veel succes gewenst! 
 
Dat soja niet goed voor ons zou zijn is een fabeltje. Het zou onze oestrogeenlevels verstoren, maar onderzoek heeft al meermaals aangewezen dat dit niet zo is. De hormonen in koemelk kunnen dat wel doen, dus dan is soja net veel gezonder voor ons. Ik eet zelf grotendeels plantaardig en heb sinds ik zwanger ben geen enkel probleem. Had laatst een uitgebreid bloedonderzoek en dat was top, terwijl ik intussen wel twee kleintjes draag. ? Zoals hierboven gezegd wordt: neem extra B12 (best in de vorm van een spray) en foliumzuur en dan zit het wel goed!Succes !!! 
 
Ik ben vegetariër en zwanger. Enigste wat ik extra ben gaan doen is ook de Eton ‘zwanger worden’ foliumzuur tabletten gaan slikken. Deze tot 12 weken gebruikt en daarna overgegaan op de ‘zwanger zijn’ tabletten. Verder het gebruikelijke; niet roken, geen alcohol, geen rauwe melk kazen. Heb het in het begin nagevraagd bij de verloskundige en zij zei dat dit geen probleem is. Als advies gaf ze wel extra vitamine D te slikken maar dit zit voldoende in de Etos tabletten.☺️
 
Hoi, ik ben vegetariër en heb een gezonde zoon gekregen. Tijdens mijn zwangerschap at ik veel groenten, bonen en noten. En gewoon vleesvervangers als altijd. 
 
Ik ben ook vegetarisch en ben ook bezig met zwanger te raken. Ik slik de mama compleet van davitamon maar verder doe ik ook niets extra's hoor. Ik ben het zelf al vanaf mijn 10e en nu 29 jaar dus mijn lichaam weet ook niet beter. Ik eet ook gewoon de vleesvervangers met soja :)
 
Terug
Bovenaan