vegetarisch

A

Anoniem

Guest
Wij eten thuis vegetarisch. Nu is het zo dat Anne sinds kort groente en fruit krijgt. Ik vroeg me af of ik door de groente ook vleesvervanger mag doen en welke. Ik kan hier nergens iets over vinden. En weet iemadn hoe het zit met eieren?
Anne is nu 6 maanden en een week.

Alvast bedankt,
Natasja

Pfff dat is een goeie! Ik zou het eigenlijk ook niet weten...
Staat er niets over op internet?? En anders misschien eens het cb bellen om dit te vragen...
Volgens mij zag ik laatst wel ergens hier ook een vraag over staan (bij van 0-1, voeding??)

ik heb even voor je gekeken en er staat inderdaad iets over bij VOEDING: vegatarische baby. Ze hebben het daar ook over een boek, waar alternatieven voor vlees in staan.

Dan waren we vast allebei aan het kijken! Ik had er nog helemaal niet aan gedacht om daar even rond te neuzen. Ik ben wel benieuwd naar dat boek, dus morgen maar even verder googelen. Ik ga zo mijn bed induiken. Ik ben zooooo moe (dagje gewerkt vandaag).
Heel erg bedankt voor de tip! (Tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!)

Groetjes!

hee natasch

wij zijn ook vegetarisch en hadden dezelfde vragen  en ik heb net gegoogeld
heb nog een boek gevonden:vegetarisch vanaf de wieg

en dit stukje heb ik gevonden:

Gaat de vaste voeding goed, dan mag je vanaf 6 à 7 maanden mager vlees, vis of een halve eidooier (eierdooier én eiwit pas vanaf 8 maanden) toevoegen aan het groentepapje. Kook het vlees, de vis en de eidooier, en pureer het. Start met ong. 15g per dag, vanaf 1 jaar ong. 25 g per dag.
Indien je je baby vegetarisch wil laten eten, dan kan je het vlees vervangen door een combinatie van peulvruchten en granen, een half ei, en tofoe (sojakaas). Andere vleesvervangers (seitan, tempé, mycoproteïne (Quornä), kaas, noten, ...) geef je beter niet vóór de leeftijd van 1 jaar. Wissel goed af.
Vanaf 8 à 9 maanden mag je baby brood eten.

wie weet heb je er iets aan

Hey thanx!

Daar heb ik wat aan. Ik hou het denk ik deze maand nog even op groente en aardappelen, maar denk dat ik volgende maand toch wat dingetjes ga proberen. Ik heb ook gehoord dat Valess mag. Dat is ook wel zacht. Ik heb wel al een keer een stukje gegeven van een vegetarisch worstje (AH), dat vond ze heerlijk.
Mag ik vragen hoe 'oud' jouw kindje is? En hebben jullie al iets vegetarisch geprobeerd?

Groetjes,
Natasja

hee

mijn zoontje is van 1december dus  ongeveer zo oud als jouw kindje

wij hebben nog niks geprobeerd
hij krijgt sinds vijf en halve maand fruit dat gaat heel goed
en sinds een week of zo groente dat gaat nu ook goed

ik moet eerst de groenten nog uitbreiden en dan begin ik pas met aardappels ed. en daarna pas vlees vervangers

af en toe vleesvervangers kan wel, ligt aan het product
er schijnt soms te  veel zout in te zitten dus dat is dan niet zo goed voor de kleintjes

valess lijkt me inderdaad ook wel goede optie

Terug
Bovenaan