veggie

A

Anoniem

Guest
Iets wat ik me afvraag: zijn er ook vegetariërs hier?
Zijn er dingen waar je dan extra moet op letten bij zwangerschap of zwanger worden of voorbereiding daarop? Iemand ervaring mee?

Er is een vegetariër hier! Maar tref geen extra maatregelen, behalve dat ik voedingssupplementen slik nu ik zwanger probeer te worden. Eigenlijk doe ik dit ook alleen maar omdat ik niet weet of ik ergens extra op moet letten. Ik hoop dat iemand anders tips of een antwoord heeft, want ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar....
Natas

Hoi Natas! Tot voor kort slikte ik ook voedingssupplementen maar dan meer een soort multivitamine uit de apotheek, maar de gyn heeft me aangeraden daarmee te stoppen aangezien deze te veel vitamine A bevat, wat schadelijk kan zijn.
Heb jij een specifieke kuur?

Hoi lea en natas!Ik ben geen vegatarier, maar van beroep voedingsdeskundige en ik kan jullie vertellen dat je vlees nergens mee hoeft te vervangen je lichaam heeft het zelf niet eens nodig!! Wel moet je zorgen dat je voldoende en gevarieerd groente, fruit en bruin brood binnen krijgt. En zorg dat je op je brood altijd boter(bijv. becel light) smeert, dit is erg belangrijk!!!

Hoi hoi,

ik heb geen speciale kuur ofzo, maar koop wel altijd een bepaald soort vitamines waar ook foliumzuur in zit. Dit is voor mij eigenlijk de hoofdmoot om dit te kopen. Wat er bij inzit is het volgende:
Vit A. 400ug
Vit B1. 0,7 mg
Vit B2. 0,8 mg
Vit B3. 9 mg
Vit B5. 3 mg
Vit B6. 1 mg
Vit B12. o,5 ug
Vit C 30 mg
Vit D3 1,66 ug
Vit E 5 mg
Foliumzuur 100 ug
Calcium 60 mg
Fosfor 45 mg
Magnesium 60 mg
Zink 3 mg
Mangaan 1,5 mg
Ijzer 1 mg
Koper 0,5 mg
Molybdaen 75 ug
Jodium 50 ug
Selenium 35 ug

Best wel veel dus, en volgens mij niet al te veel vitamine A. Maar als dit zo schadelijk is stop ik hiermee.
Tis trouwens van een bekende drogist en heet Multivitaminen & Mineralen dragees.

Natas

Hallo Lea,
Ik ben ook vegetarier. Ik eet wel eieren, melk en kaas. en heel soms vis.
Verder neem ik vaak vleesvervangers van Albertheijn. ( ze hebben lekkere cordonbleu`s frikandellen, rookworst enz. ) In deze produkten zit ook vit
B12. B12 komt alleen in dierlijke produkten voor, dus hebben vegetariers daar vaak te kort aan. Je Ijzer haal je uit volkoren produkten en uit groente.
Ik denk niet dat ik iets te kort kom.
Natuurlijk neem ik wel foliumzuur.
Veel succes
Groet Zoey

Terug
Bovenaan