Veilig slapen????

Hallo allemaal,

Ik las net dat de slaapriem niet meer veilig is, en ik heb hem ook meteen bij mijn zoontje (7 maanden) uit bed gehaald, maar nu heb ik een dringende vraag, hoe leg ik mijn zoontje dan wel veilig te slapen.

Het is als volgt, hij kan dus al omdraaien van rug naar buik, maar als hij op zijn buik ligt dan draait hij zijn hoofdje niet, met andere woorden hij ligt dus met zijn hoofd in het matras gedrukt, met alle gevolgen van dien. Hoe los ik dit dan op?? Slaapzakje instoppen aan de achterkant, maar dan kan hij nog omdraaien. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren dan.

Wie heeft er advies!!!!!

Groetjes Geriena
Mama van Mitchel (14-12-2003)
 
hallo, ik heb hetzelfde probleem, alleen maak ik er niet meer zo"n probleem van, mijn dochter van 8 maand is al maanden een buikslaper maar zei kan wel haar hoofdje optillen ik heb gehoords als ze hun hoofdje kunnen optillen dan kan er weinig gebeuren ik heb wel uit veiligheid alle dekens uit bed gehaald ze slaapt dus alleen met pyama en trappelzakje aan. Dus tip: alle dekens weg...dat maakt het een stuk veilger en jij slkaapt dan ook beter. groetje floor
 
Hoi geriena,
mijn dochter is ook van 14-12-2004,ze reist inmiddels ook het hele bedje door,we hebben haar nu alleen in een slaapzak,zodat ze iig niet onder de dekens kan komen,ze kan sinds een paar dagen draaien en als ze dan op de buik komt te liggen begint ze ook te krijsen, maar ik merk dat ze er nu na een paar dagen al veel meer handigheid in heeft,ook tilt ze haar hoofdje veel beter op,en beweegt ze haar armpjes ook veel beter,dus misschien moet je hem lekker laten oefenen op de buik,bv op een kleed op de grond
succes
 
Hoi Anja,

Ook toevallig dat onze kinderen op dezelfde dag zijn geboren. Maar het probleem is dat mijn zoon zijn hoofd niet draait als hij op zijn buik ligt, hij kan zijn hoofd wel goed omhoog houden maar dat hou je natuurlijk niet de hele tijd vol, en dan laat hij zijn hoofd zakken maar i.p.v dat hij dan zijn hoofd opzij draait legt hij hem gewoon in het matras, krijgt hij geen lucht meer dan tilt hij hem weer op enz. We oefenen elke dag met hem maar hij heeft het gewoon niet door, en ik vind het een beetje eng worden, vooral 'snachts, overdag houden we hem wel in de gaten maar niet 'snachts. Snap je?

Groetjes Geriena
 
hoi Geriena.
Wat en probleem zo he?
Mijn zoon (28-10-03)heeft ook eenperiode gehad dat hij op zijn buik wilde slapen maar zijn hoofdje niet draaide. Ellende hoor. We hebben veel geprobeerd. uiteindelijk hebben we een speciaal laken gekocht bij de prenatal.
Hiermee kun je hem 'vastbinden'zodat hij niet meer op zijn buik kan draaien. twee stukkn laken van opzij en een tussen zijn beentjes, vastmaken aan elkaar met klitteband.Als je het iets losser doet,kan je kindje zich nog op haar zij draaien.
Weet niet hoe ik het beter uit moet leggen maar je moet maar eens gaan vragen bij een babyspeciaalzaak. Het is niet goedkoop en je kindje zal misschien even moeten wennen maar je slaapt een stuk lekkerder.
proberen waard!!

groetjes
 
Hallo Geriena,

Mijn dochter is nu zeven maanden oud en draait sinds kort ook op haar buik. Ze kan alleen nog niet terugdraaien. Ik heb ook eerst geprobeerd om haar in een slaapzak te leggen, maar ik had het idee dat ze daar ook niet lekker in lag. Als het mooi weer is dan is het ook te warm om haar in een slaapzak neer te leggen. Nu leg aan beide kanten van het dekbed spuugdoekjes of iets anders, zodat het dekbed op spanning staat, zeg maar. Dan liggen ze er wat steviger onder en kan ze niet zo makkelijk meer draaien. Het helpt bij mij in ieder geval wel. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes van Karin
 
Hoi Geriena,
Ja,dat klinkt idd eng,maar hij zal het vast wel doorkrijgen hoe hij moet gaan liggen. Mijn dochter wil ook nog niet slapen op de buik,soms ligt ze wel op haar zij te slapen,vooral savonds,en later ligt ze wel weer op haar rug,en dan vaak in de loop van de nacht begint ze te woelen en te draaien,en als ze dan ff op dr buikje ligt is ze het zat en begint te krijsen, en dan draaien we haar en met een speentje valt ze dan meestal wel weer in slaap
 
Terug
Bovenaan