Veiligheid activiteiten personeelsuitje

Hallo mama's en mama's to be,
Ik ben net 6 weken zwanger van ons eerste kindje.
Niemand weet het nog behalve mijn vriend en ik.
Over 3,5 week hebben we een personeelsuitje van het werk van mijn vriend. Dit zal zijn in Snowworld. Op de planning staat o.a. skiën, klimparcours en de Alpine coaster (een soort rodelbaan vgm die tot 45 km/u gaat). Nu zit ik een beetje met het dilemma wat wel en niet verstandig is om te doen aan de ene kant, maar aan de andere kant nog niet hoeven te vertellen waarom niet (omdat ik zwanger ben dus.)
De Alpine coaster leek mij niet zo verstandig, klimmen leek mij wel kunnen en over het skiën twijfel ik. Ik lees dat dit tot 12 weken wel zou mogen, maar dat het wel wordt afgeraden als je onervaren en onzeker bent op de piste. Nu gaat het natuurlijk niet om een echte piste, maar om een skiehal. Wel ben ik onervaren (10 jaar geleden een keer een lesje in de skiehal gehad) en voelt het spannend.
Als ik besluit om niet mee te doen, ben ik bang voor veel vragen en blikken over waarom ik niet wil gaan skiën.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan en of jullie misschien tips hebben. Alvast bedankt!
 
Je zou altijd gewoon kunnen zeggen dat je een knie blessure of wat dan ook hebt en daardoor niet mee wilt doen met de activiteiten. 
Of even overleggen met een verloskundige wat die zegt.. 
 
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Tot 12 weken zit de baby nog veilig achter het schaambot, de kans dat er iets kan gebeuren is dus heel erg klein. Zelf zou het gewoon mee doen. Maar.. de kans is aanwezig dat je rond die periode misselijk gaat voelen, dus dan zou ik eerder helemaal niet gaan omdat je je niet goed voelt.
 
Over 2 weken heb ik mijn afspraak bij de verloskundige, ga daar inderdaad ook even mee overleggen. Het gaat trouwens om een heel weekend (bedrijf bestaat 15 jaar) dus voelt ook een beetje lullig om niet te gaan ? Maar als ik me dan echt niet goed voel, dan is het een ander verhaal en moet ik gewoon niet gaan.
Bedankt voor het meedenken iig!
 
Of gewoon niet meegegaan. Het klinkt een beetje cru. Maar dan hoef je niemand verantwoording af te leggen. Ik had met een week of 8 ook een heidag van mijn werk. Waarvan t weekend programma actief in t water was, met vlotten bouwen, en touw zwaaien etc. Ik heb toen het ochtend programma mee gedraaid en ben s middags (weliswaar met een smoes/verdraaide waarheid) afgehaakt. Achteraf heel blij dat ik mezelf er niet aan heb blootgesteld om over m'n grens heen te gaan, of ter plekke me onder druk gezet te voelen ofzo.
 
Vooral goed voor jezelf bepalen wat je wel en niet zou willen. Ik had laatst een teamuitje waar we naar de boerderij met geiten en schapen gingen. Ben wel al verder in de zwangerschap dus iedereen wist het al. Ik wilde op afstand blijven omdat in de lammer periode het voor zwangeren niet verstandig is om te dichtbij te komen. Toen waren er toch mensen die me gingen proberen over te halen om in de wei te komen. Ik heb gewoon heel duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde, maar kan me voorstellen dat je makkelijk zwicht als veel mensen aan je lopen te trekken. Dus als je wel mee gaat maar dingen echt niet wil doen, dan daar gewoon een goede reden voor bedenken (wat al genoemd is, last van knie of rug oid) en daar bij blijven. Desnoods zeg je dat je op doktersadvies dat niet mag doen :)
 
Terug
Bovenaan