Veiligheid mbt houtkachel

Ik weet eigenlijk niet onder welk 'menu' dit valt, maar ik heb een vraagje.

Wij hebben een hangende houtkachel en onze zoon (10,5 maand) kruipt/loopt misschien in november. Tijd voor de brandende houtkachel. Ik kan via zoekmachines niet echt een afscherming vinden. Heeft iemand een tip? We kunnen natuurlijk een traphekje gebruiken, maar volgens mij moet er een andere/mooiere oplossing zijn...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Thanks!

Ja, die zijn er wel, moet je bij kachelspeciaalzaken vragen denk ik!
Ook wij hebben een houtkachel. Onze zoon was 12 maanden toen wij hem in oktober weer eens voor het eerst opstookten. Hij liep net, een hele tijd ging het goed, wij maakten hem steeds duidelijk dat hij daar niet mocht komen. Toen heeft hij één keer z'n hand gebrand; was meteen over! Vanaf toen liep hij met een grote boog er om heen. Niet bang ofzo, maar wel dat hij zich bewust was. Hij is nu ruim 2 en ook afgelopen winter geen probleem.
Als je de kamer verlaat gewoon even in de box zetten.
Ik vertrouw er gewoon op dat hij er niet meer aan zit. Hij weet het dondersgoed.

hi

er zijn natuurlijk haardschermen te koop, die je voor de kachel kunt plaatsen. mijn grootouders hadden een 'wasdroogrek' om de kachel staan toen wij nog klein waren. een echt degelijk hek was het niet, maar wel een markering 'tot hier toe en niet verder'. het waren drie hekken die met scharnieren aan elkaar vastzaten. ieder hek was 1.20 m. lang.

het zou jammer zijn als je kindje zich brandt en met een hummel mag je wel ogen in je achterhoofd hebben.

Terug
Bovenaan