veiligheid met knuffels

Hallo allemaal

onze Thomas is vandaag 10 wkn en kan nu iets " pakken ". Met als gevolg dat hij vanmorgenn in bedje zijn beertje had gepakt en mee is gaan spelen en uiteindelijk in slaap is gevallen met het beertje over zijn voorhoofd en ogen liggend ! Ik schrok me kapot want ik dacht dat het over zijn mondje lag !! Die knuffel gaat nu uit zijn bedje maar helemaal geen knuffels in bed is ook niets want hij vermaakt zich daar pirma mee. Heeft iemand hier ervaring mee en als het over zijn mondje ligt zou hij dan automatisch zijn hoofdje draaien zodat zijn mondje weer vrijligt ?

groeten van Erna
 
Hoi Hoi....

Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent, maar het kan echt geen kwaad!!
Er zijn heel veel kinderen die met een doekje over hun gezicht slapen of idd met een knuffeltje, ze kunnen evengoed goed ademen.(ik werk op een kdv)
Mijn zoontje heeft al vanaf het begin een knuffeldoek/pop van difrax en ik vind hem regelmatig met die doek op zijn gezicht.
Vind hij heerlijk en hij valt er heerlijk mee in slaap.
Maar als je het geen prettig idee vind zou ik gewoon voorlopig even geen knuffeltjes in zijn bedje leggen.
Groetjes
 
Hoe zit het dan met lakens e.d?
Ik vond mijn zoon laatst omgekeerd in bed, met zijn benen naar het hoofdeinde, maar wel met het laken over zijn hoofd! Schrok we wild!
Nadia
 
nadia,

misschien kun jij je kindje vastleggen met een safe-t sleep. is wat veiliger voor jouw kindje. en wat knuffels betreft mijn zoontje slaapt altijd met een spuugdoekje over z'n hoofd vindat hij prettig. dus dat kan geen kwaad.

mama's veel succes
 
Of een gewone slaapzak
Mijn dochter reist het bed ook door,maar zit in een slaapzak en kan dus niet onder de deken
Ze valt in slaap met een spuugdoekje en een kinderwashandje in de vorm van een eendje,of zo'n difraxpopje, deze zijn erg licht
 
De safe to sleep slaapzak met zón band mag je volgens de gebruiksaanwijzing maar gebruiken tot 2 maanden! Ik heb er toen ook mee in mijn handen gestaan maar niet gekocht want op het moment dat je hem pas echt nodig heb mocht je hem al niet meer gebruiken!
Je hebt er geloof ik ook een vervolg om met lakentjes die je om het matras en je kindje heen wikkelt die kan je veel langer gebruiken die is dan ook wel vrij prijzig.

Groetjes
 
Ik heb inderdaad gezien dat zo'n safe T sleep maar tot een paar maanden kan worden gebruikt en bovendien ligt mijn zoon (6 mnd) al tijden in een slaapzak in bed, maar dan nog kan hij er zijn ledikant mee door, zelfs als ik het uiteinde onder het matrasje stop.
Ik heb het lakentje er nu maar helemaal uit gehaald.
Nadia
 
Terug
Bovenaan