veiligheid

hallo trotse mama's,

ik heb een vriendin en die gebruikt alle veiligheidsdingen zoals je kookplaat afdekken deurtjes afsluiten hoeken op de tafels etc. nou zegt ze steeds dat ik dat ook moet doen. maar je kan toch niet alles beveiligen dan leert je kind toch nooit waar hij/zij wel of niet aan mag zitten!! ik wil graag jullie mening hierover weten en wat jullie wel beveiligen.

ik heb traphekjes en bepaalde kastjes beveiligd meer niet. wat vinden jullie!!!

groetjes trotse moeder van zoon lars
 
Hoi Kim,

Ik ben het met je eens hoor, zo leren ze inderdaad nooit wat wel en niet kan! Ik doe straks, zodra mijn zoon uit de box kan en de kamer door kan kruipen, van die veiligheidsplaatjes over de stopcontacten en een beveiling op het gasfornuis. Maar ik heb ook glazen deuren in mijn kast en dressoir, daar kan ik niets aan beveiligen. Ik moet dan straks maar optreden als hij in de buurt komt of er aan gaat zitten. Ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar als je zelf goed een oogje in het zeil houdt kan er weinig gebeuren toch?

Groetjes Nadia

Ps. traphekje komt er uiteraard ook!
 
hoi,

de kinderen moeten ook kunnen ontdekken vind ik en je moet niet alles achterhouden. je moet ze uit kunnen leggen wat wel en niet mag en je moet zeker in het begin heel goed opletten.
 
Hoi,

Wij hebben ook van die afdekplaatjes voor de stopcontacten en we zorgen dat hij de keuken niet in kan. Maar beschermen de hoeken e.d. niet. Inderdaad hij moet ook weten wat wel en niet kan. We hebben wel alle spullen die kapot kunnen eventjes een tijdje weggezet.

groetjes
 
Hoi,
Jullie hebben allemaal gelijk maar als het je tweede kindje is wordt het in de gaten houden en alles afleren wel heel moeilijk.Als ze net kunnen lopen zitten ze werkelijk overal aan en wat niet mag isleuk!!
 
ik zou ook het fornis beveiligen als ik jouw was... een pan eraf is sneller gebeurd dan je denkt. de mijne is nu 2 en kan erbij. hij weet dat het heet is maar wil het altijd even checken. dus een scherm ervoor. vind ik ook vel prettiger als wij samen aan het koken zijn dan hoef ik iets minder op te letten. moet er niet aan denken dat hj iets heets over zich heen krijgt.
verder in huis weinig beveiligd. hij leert al goed te luisteren.
r. mariette
 
Moeilijk onderwerp is dit altijd. Wij hebben een open keuken en ik hoop dat er extra brede traphekjes zijn want ik heb liever niet dat ze daar komt straks. Voorlopig zit er alleen maar wat heen en weer gerol in dus dat hoeft niet ala minuut.

Ook de stopcontacten worden beveilgt en merk aan mezelf dat ik steeds meer naar flessen kijk. Mijn chloor heeft bv geen kindersluiting.

Ook let ik er op dat haar papa nu alle dingen als asprine enz in het kastje doet ipv overal te laten rondslingeren. Je kan er nu beter vast aan denken dan dat het te laat is.

Maar ben van mening dat een kind ervaringsleer op moet doen. En leert door herhaling. Dat zal beteken dat je 80 keer moet zeggen nee dat mag niet. Maar hij leert er wel van.

Want wat als je alles weghaalt en je gaat opvisite? Word dan ook alles verbannen of grijpt kind lief zijn kans en roust alles van tafel enz?

Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan