veiligheids tips voor weglopen op de camping

Hallo

Ik ben eigelijk op zoek naar tips om te zorgen dat we onze zoon altijd terug kunnen vinden mocht hij per ongeluk ut het oog zijn.
Nu weet ik dat er polsbandjes zijn en ook instrijklabels etc.
Onze 2 jarige peuter is echt erg handig en krijgt veel dingen ondanks een kindersluiting toch los.
Met polsbandjes ben ik bang dat als hij nog al wild stoeit of ravot ergens achter kna blijven haken en met instrijklabels moet ik het in alle kledingsstukken doen wat hij kan zich al redelijk zelf uitkleden.
Mij nvraag is zijn er nog meer mogelijkheden en zo ja wat bevalt goed en is handig.
Heb ook een mooie sensor gezien dat als je kind buiten de ingestelde straal is dat er een alarm gaat maar dat kost iets van 230 euro en dat vind ik nog al gortig.
Alle tips adviezen etc zijn welkom.
Hoop in ieder geval wel wat te horen.
Groetjes Daisy Bouwman
 
Hoi,

Een echte tip heb ik niet voor je maar wij hebben zelf toen onze zoon 1.5 was van die polsbandjes gebruikt   en die kun je redelijk strak vast maken.
Maar waarom schrijf je dan niet gewoon naam en telefoonnummer op zijn arm?
en vorig jaar was hij 2.5 toen wij op vakantie gingen en mijn ervaring was dat hij netjes in de speeltuin bleef.
Nou moet ik wel zeggen dat wij op 2 campings hebben gestaan vorig jaar  en beiden bewust een plek hebben gekozen met een speeltuin in het zicht.

Groetjes saskia
 
Hoi

net als de vorige schrijster al schreef schrijven ook wij met een niet te eenvoudig afwasbare stift de naam en ons mobiel nummer op de handen van onze jongens.
Ze weten ook dat als ze papa en mama kwijt zijn ze naar iemand toe moeten gaan en hun handje laten zien.
Gelukkig is het nog nooit zo ver gekomen.
Ook een idee is misschien om een t-shirt te laten maken met achterop de naam en vb de campingplaats of je mobiele nummer. Zag dat bij een ander kind en vond het wel erg slim bedacht.
Succes en een fijne vakantie alvast.

Groeten Sandra
 
Hoi,

Wij geven ons zoontje inderdaad dan een polsbandje. Een ketting met zo'n name-tag vind ik onveilig(-er) met spelen. De tip van de watervaste stift direct op de hand is ook een goede!
Wat ik nog wilde aanvullen is dat je je kind kan leren zijn naam te zeggen als hem/haar gevraagd wordt hoe hij/zij heet. Evt. woonplaats of campingnr. Ons zoontje kan nu duidelijk vertellen hoe hij heet en waar hij woont. Maar dan is hij ook ietsjes ouder (3,5jr). Maar je kan het altijd proberen en oefenen.

Groetjes!
 
Eigenlijk kan je een 2 jarige niet alleen laten spelen op een camping, vind ik. Mijn dochter was deze zomer 1 1/2 jaar en die hielden we de hele tijd in de gaten. Een speeltuintje op het veld is dan ideaal en een camping waar geen auto's mogen rijden ook (alleen met aankomst en vertrek).
 
Hoi,
Wij kamperen ook. Ik vind dat je een 2-3 jarige goed in de gaten moet houden, die zijn zo weg. Dit jaar gaan we naar de zandstuve. Daar kun je een veldje kiezen n.a.v leeftijd van het kind. Dat is wel zo handig. Dan weet je dat er waarschijnlijk meer leeftijdsgenootjes op het veld staan en de speeltoetstellen zijn op leeftijd. Wij hebben gekozen voor een veldje zonder schommel (hoofd stoten als ze kijken naar ouder kind dat wel kan schommelen) en ook geen wip i.v.m dezelfde reden. Vorig jaar moest ik daar ook steeds op letten. Nu kan ze in de zandbak en heeft een kleine glijbaan. de rest nemen we zelf mee. Verder zou ik kiezen voor een nametag ketting. Die gaan kapot als ze blijven hangen of een telefoonnummer op de arm schrijven.
Toezicht, dat is het belangrijkste, maar ja, op die leeftijd zijn ze vlug..................

Succes.

PS: Heb je al een camping geboekt?
 
Terug
Bovenaan