velamenteuze insertie

Hallo allemaal

Ik ben er met 20w echo achter gekomen dat ik een afwijking aan mn placenta en navelstreng heb. Ook wel velamenteuze insertie genoemd. Nu heb ik er weinig aandacht aan besteed omdat me vanaf 25ong al duidelijk is dat ik medische ben. Nu ben ik 35.3 weken zwanger.. En net 36.1 weer controle. Maar nu heb ik me vanavond in verdiept wat er nu eigenlijk aan de hand is. Tenminste wat er mis is wist ik wel. Maar nu las ik ook de risico's enzo en dat is niet niks.. En maakt me ook wel bang.. Meer dames die dit hebben en erover willen en kunnen praten... Alvast bedankt.

Weet je waar de navelstreng ligt?? Als deze jij de baarmoedermond ligt ik dacht binnen 5 cm moet dit behandeld worden als vasia preiva!! Kijken even op de vasia previa foundation en bel desnoots met hun. Hoe lopen de aders is er gecontroleerd of dit niet voor de baarmoedermond ligt ??

Ik heb zelf ook een navelsteng inserta, dubbele placenta, en placenta previa. Bij 30 weken word er een inwendige echo gemaakt om te kijken of de aders of placenta voor de baarmoedermond liggen. Zoja krijg ik een keizersnede en mag ik jiet natuurlijk bevallen..

Als de aders voor de baarmoedermond liggen en je vliezen breken kan dit echt heeel gevaarlijm zijn voor zowel jou als de baby

Klopt.

Ik moet as vrijdag voor extra echo naar ziekenhuis. De baby groeit wel goed. En me placenta lag achter me hele zwangerschap. En volgens mij de laatste keer boven het kindje. Dus volgens mij niet voor de uitgang. Ik ga zeker meer vragen stellen over deze situatie. En idd doordat ik gelezen had over vliezen breken dat dit gevaarlijk is (wat ik dus wel wist) maakte ik me alleen maar gek denk. Want ze hebben gezegt zodra vliezen breken moet ik na ziekenhuis.. Maar bedabkt voor je info. Ga zeker vrijdag even alles goed navragen. Wie weet horen we vrijdag ook of ik een keizersnede krijg of moet inleiden in het ziekenhuis.

Nee controleren ze op normale echo ook met die kleurtjes. Heb met 31 weken extra echo gehad. En nu as vrijdag met 36w weer. Dus komt goed. Zal vast meer erover horen dan..

Nee dit moet echt een inwendige echo zijn vlgsm willen ze zien of ze voor de uitgang liggen.. maar waarschijnlijk ligt jou navelstreng niet in de buurt van de baarmondermond :) loop je al wel onder controle bij de gynaecoloog?

Terug
Bovenaan