Ik had zelf een marginale insertie van de navelstreng. Dan zit de navelstreng aan het randje van de placenta, maar loopt die niet door de vliezen. Niet hetzelfde dus maar iets soortgelijks.
Bij mij wist ik het pas na de bevalling, ik las het in de ziekenhuis papieren (of eigenlijk vertelde de kraamzorg het me). Ik schrok daar van en heb het toen aan m'n eigen verloskundige gevraagd toen ze tijdens controle thuis kwam. Zij vond het niet zo heel boeiend volgens mij, en zei dat er niks anders was gedaan tijdens m'n zwangerschap als ze het van te voren wisten. Bij mijn verloskundige praktijk had ik sws al een groeiecho met 30 weken en een liggingsecho met 35 weken, en dit wordt ook aanbevolen bij deze afwijking als ze het zien tijdens de 20 weken echo. Tijdens de echo's deed het kindje het prima, groeide gewoon in haar eigen curve. En is helemaal gezond ter wereld gekomen met 2979 gram, 39 weken zwangerschap.
Nu is dit dus niet helemaal hetzelfde maar wel soortgelijke ervaring. Gaan ze de groei van je kindje nu extra in de gaten houden met echo's bij jou?