Venkel

Hallo,

Ik ben nu 7 weken zwanger, dus nog erg pril.
Nu heb ik gelezen dat Venkel wordt afgeraden, ik heb  vorige week regelmatig Venkelthee (gewoon een theezakje) gedronken. Wat heeft dat dan voor invloed?

Groetjes Juul

Hoi,

Ik heb juist gehoord dat venkeltheel heel goed is en rustgevend. Alleen zoethoutthee, dat is niet goed, omdat het een vochtvasthoudende werking heeft. Nou ja, ik weet het niet zeker en ik zou het voor de zekerheid aan de verloskundige vragen, als je daar over een tijdje naar toe moet. Ik zou me nu in elk geval geen zorgen maken om je kindje. "Vroeger" aten en dronken de mensen alles en deden ze alles wat wij zwangeren nu niet mogen. Dus die ene week venkelthee.... het zla wel meevallen.
Geniet van je zwangerschap,
Patricia

Hallo,

Bedankt voor je reactie, denk inderdaad dat je op een gegeven moment niks meer kunt eten of drinken. Moet over twee weken naar de vk dus dan vraag ik het gewoon.
Ik denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan genieten ipv mij steeds zorgen te maken.
Bedankt.

Groetjes Juul

Hoi,

Wat Patricia schrijft is het aller belangrijkste: geniet.
Maar ik weet van mijn internist (ik heb  last van een hoge bloeddruk, ook voor mijn zwangerschap) dat rooibos en zoethout thee heel verkeerd zijn. Deze producten  zorgen er inderdaad voor net als drop en  salmiak dat je vocht vast houdt. Mij is het dan ook al verboden  deze producten te gebruiken. Dus maar aan de (pure) chocolade dit is juist goed voor je bloeddruk.

Groetjes Tarwe

Ik dacht juist dat Rooibosthee juist wel mocht, omdat daar geen cafeine inzit.
En met chocolade moet je juist ook weer beetje uitkijken want ook daar zit
cafeine in en je mag weer niet dan zoveel cafeine  (zit ook in cola en koffie)  per dag. Ik weet niet precies de getallen daarvoor wel ooit ergens gelezen.

Hoe het zit tijdens de zwangerschap weet ik niet. Wel weet ik dat het gebruik ervan tegenwoordig word afgeraden bij baby's. In het verleden werd er juist gezegd dit te gebruiken als je baby darmkrampjes had , nu zijn ze ervan terug gekomen.
Het schijnt dat het te goed werkt en de darmpjes stil legt.
Al is de info van kraamverzorgenden hierover ook nog erg wisselend.

Van rooibosthee had ik ook nog niet gehoord dat dat niet goed schijnt te zijn.
Maar ja zoals al gezegd word er is tegenwoordig zoveel wat je niet meer zou mogen als zwangere. Ik hou gewoon de lei draad aan dat als het al erg bekend is ik het niet neem (zoals listeria in bepaalde produkten of rauw vlees) en andere dingen neem ik wel als ik er nog niet van gehoord heb dat dit schade zou kunnen aanrichten voor de kleine.
Wel ben ik geneigd dingen te minderen daardoor.
Caffeïne in chocola? Het zal zo zijn... Koffie drink ik niet en cola drink ik bij vlagen.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan