venkelthee bij darmkrampjes???

Hallo allemaal,

Vorige week ben ik bevallen van een prachtige dochter.
Ze heeft eerst een week borstvoeding gehad maar ze viel alleen maar af inplaats dat ze aan kwam. We zijn toen gaan bijvoeden en na 2 dagen helemaal overgestapt op de flesvoeding. Het groeien gaat nu prima, maar nu heeft ze 's avonds onwijs last van darmkrampjes.

Nu kregen wij als tip "probeer eens venkelthee"

Maar weet iemand hoe moet ik dit toepassen?

Moet ik haar een theelepeltje geven of moet ik haar flesje er mee aanmaken.

Wie o wie heeft er voor mij wat tips.

groetjes

Masja

hallo,

aller eerst gefeliciteerd met je dochter!!
Mijn zoontje had ook altijd last van krampjes en ik gaf hem ook venkelthee,soms idd van een lepeltje,maar meestal deed ik het door de voeding heen,dat is net zo makkelijk!!Mijn zoontje heeft  er echt wat aan  gehad aan de venkelthee,de krampjes gingen er echt van over!!Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

groetjes bianca

Hoi,

Eerst van harte gefeliciteerd met je dochtertje, wat jammer dat de bv niet lukte!
Venkelthee kan idd helpen bij darmkrampjes, ook geef ik vaker rooibosthee, zit ook geen theeine in en werkt rustgevend en ze kunnen er makkelijker door poepen.
Wat je kan doen is het water voor de fles ietsjes warmer maken de thee heel even het water laten kleuren en dan de melkpoeder er doorheen!
Ze kunnen ook gewoon de thee los drinken, maar zo heb je twee vliegen in een klap,,toch?

Gr MJ

Venkelthee is nogal giftig en wordt daarom al langere tijd afgeraden voor babies.
Dit staat op de site van het Voedingscentrum over het gebruik van venkelthee:

Richtlijnen:

gebruik producten als pesto, anijsdrankjes, dragon, venkelthee en kaneelthee met mate
wissel verschillende soorten pesto af: er zijn ook soorten waarin niet zoveel basilicum zit
wissel vis in gekruide saus of olie af met verse vis of vis in olie of water
drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef baby’s helemaal geen venkelthee.
gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai.
gebruik geen anijsolie en venkelolie

Venkelthee is nogal giftig en wordt daarom al langere tijd afgeraden voor babies.
Dit staat op de site van het Voedingscentrum over het gebruik van venkelthee:

Richtlijnen:

gebruik producten als pesto, anijsdrankjes, dragon, venkelthee en kaneelthee met mate
wissel verschillende soorten pesto af: er zijn ook soorten waarin niet zoveel basilicum zit
wissel vis in gekruide saus of olie af met verse vis of vis in olie of water
drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef baby’s helemaal geen venkelthee.
gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai.
gebruik geen anijsolie en venkelolie

hey ik gebruik ook venkelthee. venkelthee die geen thee bevat zeg maar :D en dat werkt hier ook perfect
als hij een huildagje heeft dan geef ik het  zo in een flesje ik pak dan wel afgekookt water.
en de laatste fles maak ik ook met venkelthee en dat gaat zo goed! ! :D

Terug
Bovenaan