Venkelthee voor krampjes?

Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dat het beste geven??? en hoeveel??

Kleintje heeft nu zo erg last van krampjes dat ze nu echt moet huilen... Vind het zo zielig!!
Ze krijgt al druppels cinababy van vsm maar dat lijkt steeds minder te werken.

Liefs,

Frieda
Mama van Kyra (07-06-2007)

Hoi Frieda,

Met venkelthee heb ik geen ervaring. Mij is verteld dat je daar toch wel mee moet oppassen en dat alleen in overleg met de huisarts moet doen.

Geef je borstvoeding? Want dan kan je zelf wel venkelthee drinken en krijgt je kindje die stoffen ook binnen. Het schijnt te helpen.

Cinababy hielp bij onze Cas ook niet. Wij hebben toen venkeldruppels van Daro gekocht (ook speciaal voor baby's) en dat hielp wel. Misschien een tip?

Sterkte.

Gr. Tamara
Mama van Cas (16-04-2007)

Hoi Frieda,

Mijn Umut heeft ook zo'n last van krampjes gehad. Ik ben (op advies van de dokter) meteen gestopt met het eten van ui en knoflook, gestart met het geven van cinebaby (mag ook 6x per dag) en het drinken van venkelthee. Umut gaf ik elke dag twee theelepeltjes koude venkelthee.
Ik weet niet wat van dit alles heeft geholpen, maar de krampjes verdwenen zienderogen.
Verder heb ik gehoord dat je zelf beter ook geen satésaus, sinasappelsap, teveel koffie en chocola moet nemen. (Geldt natuurlijk alleen als je borstvoeding geeft.)
Hopelijk kun je er iets mee.
Groetjes Anneke

Hoi frieda,

Mijn dochter van nu 1 maand en drie weekjes heeft ontzettend veel last van krampjes gehad echt soms uren achter elkaar, op advies van cb ben ik toen friso comfort gaan gebruiken maar dit is eigenlijk meer voor baby,s die spugen en helpt het met krampjes dan is dit meegenomen maar mijn nicht werkt in het ziekenhuis in vlaardingen en die adviseerde mij omneo te proberen, vanaf de eerste dag dat ik dit probeerde   heb ik er een ander kind ervoor terug gekregen, ook ondanks afraden van diverse mensen heb ik toch venkel thee gegeven ik heb immers al twee grote kinderen van 15 en 9 daarmee groot gebracht en het heeft hun ook geen kwaad gedaan en aangezien cina baby bij ons niet hielp gaf dit uitkomst 30 cc en een klein beetje suiker voor de smaak en de krampjes worden echt minder ze worden er ook rustiger door, dat is meegenomen niet meer geven dan dit ik een paar weken geleden gelezen dat iemand 90 cc gaf dit is  echt teveel je kan zakjes halen of milupa daar staat ook hoeveel je per dag mag geven en als je borstvoeding geeft drink dan zelf venkelthee zo,n drie glazen (thee) per dag dit komt dan via jou bij je kindje terecht en natuurlijk wat de moeder van umut al zei, uitkijken met ui, kruiden, chocola etc tip voor moeders met weinig melk voor borstvoeding drink anijs dit stimuleert de melkproductie..

groetjes bianca

Bedankt voor jullie reacties maar heel veel schiet ik er niet mee op!
Ik geef al geen bv meer omdat ze daar nog erger krampjes van had en dat vond ik zo zielig dat ik dat langzaam afgebouwd heb!
Eerst deed ik alleen voeden met nutrilon standaart gemixt met omneo... half om half maar die kleine meid kwam telkens om het uur. Eerst meer gaan geven maar nog kwam ze om het uur. Nu krijgt ze nutrilon forte gemixt met omneo en moet zeggen dat ze wel een stuk rustiger is geworden alleen de krampjes worden weer erger. Ik ga toch maar een kleine hoeveelheid venkelthee proberen op een dag. Mocht dat niet helpen dan bel ik het cb wel. Als ze dan maar niet gaan zeggen dat ik alleen omneo moet gaan geven want dan ben ik de hele dag aan het voeden.... Maar goed... eerst maar met thee proberen

Liefs,

Frieda
Mama van Kyra (07-06-2007)

is de ontlasting van je kleintje erg dik? zeg maar droog, en lijkt een beetje op een hoopje klei ipv een pasta (gek praatje) mijn kleine dame kreeg in het begin door haar dikke ontlasting erg last van krampjes. ik kreeg van mijn VK als advies om 3 druppeltjes slaolie door haar flesje te doen 1x per dag. en het hielp! dit heb ik een weekje volgehouden en daarna was het over...hoop dat het helpt...  en of dat je er wat aan hebt...

haai,

Inderdaad wat jij zei klopt ik ook had last van het feit dat nadat ik overgestapt was op omneo maar dan in een keer niet half half ( dit is mij ook afgeraden door nutricia zelf heb telefonisch en via e mail contact met hun gehad) dat ze vaker kwam om te eten dit wa in het begin omdat de melk al wat voor verteerd is omdat de gewone standaard melk te zwaar op de maag valt bij sommige baby,s toen ik opperde bij het cb om forte te gebruiken of te mixen raade ze mij dit af omdat dit dan ook weer hetzelfde resultaat zou hebben weer krampen etc, de voeding mocht ik toen mijn dochter was toen vier weken oud verhogen van 100 cc naar 140cc met 4,5 schep omneo en de laatste voeding met een klein beetje rijstepap mengen ik opperde nog nutriton maar hier zit ook weer johannes broodpit meel  in en zorg weer voor krampen en zo kom je een beetje in hetzelfde vicieuze cirkeltje terecht ...het gaat nu een stuk beter en heb ondanks in het begin de groene ontlasting het vaker komen voor eten geen spijt van mijn overstap.. hoop dat je hier wat aan hebt helaas zijn er geen kant en klare oplossingen het is proberen en zelf een beetje expirimenteren.. dacht dat ik na twee kinderen toch al wel wat wist maar elk kind is anders en het blijft af en toe gissen..

groetjes Bianca

hoi hoi

ik had het zelfde probleem ben ook gestopt met de borstvd en ben toen gelijk nutrilon speciaal voor krampjes gaan gebruiken (gele doos) en ook geef ik wel eens venkel thee als ze soms nog een beetje last heeft.. wou het eerst niet geven maar ja ik ben er ook groot mee geworden dus zoveel kwaad zou het niet kunnen als je het maar niet teveel geef. ik doe dan gewoon gekookt water opwarmen en dan het zakje thee even laten trekken.. ze geniet er ook echt van!   hoop dat je er wat aan heb

groetjes trotse mama van djesslyn 11-06-07

Terug
Bovenaan