venkelthee

hai,

ik geef mijn zoon elke dag in elke fles 10 ml venkelthee. Nu was m ´n vraag, is dit teveel. Hij reageert er wel goed op en heeft geen last meer van krampjes. Het is losse venkel waar ik zelf thee (slappe) van zet. Ik zou graag jullie ervaringen of als je hier iets vanaf weet willen horen, alvast bedankt

marcha en stijn
 
ik heb mijn dochtertje (nu 8,5 week) ook een tijdje venkelthee gegeven.
1x per dag 10 cc in de fles deed ik.
totdat de ontlasting goed op gang was en ik niet meer kon ontdekken dat ze last had van krampjes

groetjes dolfijntje

p.s het kan verder geen kwaad.
maar niet te veel 1x perdag is genoeg
 
Hallo, toevallig las ik net in het consultatieburo boekje dat ze venkelthee voor baby's afraden pas na 1 jaar mag het....Ik gaf het een tijd terug ook maar toen ben ik overgestapt op cinababy druppels tegen krampjes. Maar hoe oud is jouw zoontje want vaak verwarren mensen krampjes met alles....het is vaak wat anders wat er aan de hand is en dat zien ouders niet zo snel. En als je kindje niet kan poepen is sinaasappelsap erg goed. Als je borstvoeding geeft moet je het zelf drinken en anders meng je wat druppels door wat fruit
 
Ha ha cb's zijn ook niet consequent. Mijn zoontje is 9 weken en had een erg slechte stoelgang (en ik een slechte nachtrust) het cb zei dat ik voor elke voeding (ik geef bv) 10 ml venkelthee moest geven en inderdaad het werkt erg goed (hoewel ik het 3x per dag geef). De druppels van cinababy werkte bij mij niet tevens bevatten ze alcohol wat ik niet echt een fijn idee vind. Ik heb me wezenloos gezocht naar de druppels van dr. Vogel (darmdruppels) maar deze heb ik niet gevonden.

Groetjes Liesbeth
 
He marcha, jij ook hier?

Nou ik maar de voeding klaar voor 24 uur en maak de complete voedig aan met thee..
Dit vind het cb goed en met Lieke gaat het perfect.

groetjes simone en lieke
 
Terug
Bovenaan