Venkelthee

Hoi meiden,

Ik heb als tip van een vriendin gekregen om Daan zijn flessen met venkelthee te maken. Dit lijkt echt te werken, hij is een stuk rustiger en slaapt meer en trekt niet zoveel met zijn benen. Nu is mijn vraag, hoe lang moet ik hiermee doorgaan? en wie gebruikt nog meer venkelthee en hoe maken jullie het klaar? Ik geef flesvoeding. Nu hoorde ik van iemand dat je 3 zakjes op een liter moet laten trekken.
Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes marieke

Hallo,

Ik maak ook altijd de flessen klaar met venkelthee.
Ik maak eerst het water (bar le duc) warm en dan het zakje er even in. Daarna de schepjes voeding, even roeren en klaar.
Ik heb ook het idee dat het helpt. En ik heb ook nog zo iets van: baat het niet dan schaat het niet.
Bij mijn jongeste zoontje deed ik het ook. Ik heb het toen tot een maand of 3 gedaan en daarna langzaam afgebouwd.

Groetjes mama van Rayen (4jr) Milan (20 mnd) en Roos (7 wkn).

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie. Baadt het niet schaadt het niet dacht ik ook, maar nu hoor ik weer dat teveel van die thee weer wel schadelijk kan zijn voor de darmen. Zo weet ik het ook niet meer hoor. haha!! Doe het maar zo denk, want ik heb niet het idee dat hij hier last van heeft.

groetjes marieke

Hallo,

Ons zoontje had ook veel last van darmkrampjes. Maar ik mocht geen venkelthee gebruiken omdat uit  onderzoek was gebleken dat daar schadelijke stoffen in zitten, waar ze op latere leeftijd last van kunnen krijgen. Wat wij gedaan hebben om ervoor te zorgen dat ons mannetje minder last had van darmkrampjes waren: B-free fles, masseren, cinebaby druppeltjes van vsm, veel op buik leggen (wel zelf erbij blijven), op onze onderarm leggen met zijn buikje (hoofdje richting elleboog en hand tussen de beentjes), een warme rubberen kruik op zijn buik leggen.
Bij ons zoontje ging het vanaf de 3 maanden zienderogen beter. Ik hoop van harte dat dit bij jullie kleintjes ook zal zijn. In ieder geval sterkte nog de komende tijd!

Groetjes,
mv Tijs

quote: leeuwtje06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2007 20:53:03'));

Ons zoontje had ook veel last van darmkrampjes. Maar ik mocht geen venkelthee gebruiken omdat uit  onderzoek was gebleken dat daar schadelijke stoffen in zitten, waar ze op latere leeftijd last van kunnen krijgen.

Dat is inderdaad de reden waarom het Voedingscentrum afraadt om venkelthee aan baby's te geven. Het gaat dan om natuurlijke gifstoffen die in venkel voorkomen (allylalkoxybenzenen). Op de site van het Voedingscentrum kun je daar meer informatie over vinden.

Groetjes van Yvonne

Ik heb bij mijn zoontje de flesvoeding de eerste 2,5 maand aangemaakt met rooibos thee.
Rooibos thee staat er om bekend heel goed te helpen bij darmkrampjes (zoek maar eens op google rooibos thee/ darmkrampjes).

Ik maakte 1x op een dag een kan van 1 liter thee, die liet ik afkoelen en dan zette ik hem in de koelkast.
Voor elke voeding deed ik de benodigde hoeveelheid thee in de fles en dit warmde ik op in de magnetron, daarna deed ik de schepjes voeding erbij, schudden en klaar.

Mijn zoontje heeft er erg veel baat bij gehad.

Marjolein

Terug
Bovenaan