Venkelthee

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb als tip van een vriendin gekregen om Daan zijn flessen met venkelthee te maken. Dit lijkt echt te werken, hij is een stuk rustiger en slaapt meer en trekt niet zoveel met zijn benen. Nu is mijn vraag, hoe lang moet ik hiermee doorgaan? en wie gebruikt nog meer venkelthee en hoe maken jullie het klaar? Ik geef flesvoeding. Nu hoorde ik van iemand dat je 3 zakjes op een liter moet laten trekken.
Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes marieke

Hoi. Ik heb dat bij mijn oudste zoontje ook gedaan. Dan deed ik 's morgens water koken waar ik dan venkelthee van trok (gewoon met 1 zakje trouwens) en daar maakte ik de rest van de dag de flesjes mee aan. Nu geef ik nog bv maar ik kreeg op het cb het advies om zelf ook vooral GEEN venkelthee te gebruiken omdat dat weer kankerverwekkend zou zijn?!?!!?
Ik zeg ook Nou fijn! Bij mijn oudste adviseerde jullie het en nu zou het kankerverwekkend zijn...
Vraag het dus maar goed na.. Maar aan de andere kant Wat is tegenwoordig niet kankerverwekkend lijkt het wel, toch?
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Het Voedingscentrum raadt af om venkelthee aan baby's te geven i.v.m.  natuurlijke gifstoffen die in venkel voorkomen (allylalkoxybenzenen). Op de site van het Voedingscentrum kun je daar meer informatie over vinden.

Groetjes van Yvonne

Hoi,

Ik weet ook dat Venkel de darmen lam legt, dus dat baby's daardoor darmen krijgen die (op langere termijn) dan niet zo goed gaan werken en dat de darmen 'lui' worden. Wat ik doe is rooibosthee (pure, niet die van pickwick) (biologische of Anique) en dat schijnt ook goed te zijn voor de darmen en daar zit verder niets in wat schadelijk is/kan zijn.

Groetjes Irma

Hoi hoi,

Van onze wijkverpleegkundige wordt dit idd ook afgeraden ivm kans op luie darmen, zou het dus niet gaan geven!

groetjes,
xx Roos xx

Ik geef borstvoeding en drink geregeld nog een kop venkelthee voor mijn eigen darmen.
Niet drie maal daags meer, want sinds een twee maanden zijn mijn darmen weer wat rustiger. Maar wordt het nu ook afgeraden bij het geven van borstvoeding?
Ik heb 4,5 jaar geleden ook het advies gekregen om venkelthee te drinken bij het geven van borstvoeding. En heb het advies nu weer gebruikt en de kleine had inderdaad minder last van krampen. En het hielp mij ook met mijn darmklachten.
Wat veranderd er toch veel met die adviezen tegenwoordig!

Groetjes Anoesj

quote: Anoesj reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2007 13:35:09'));

Ik geef borstvoeding en drink geregeld nog een kop venkelthee voor mijn eigen darmen.
Niet drie maal daags meer, want sinds een twee maanden zijn mijn darmen weer wat rustiger. Maar wordt het nu ook afgeraden bij het geven van borstvoeding?
Ik heb 4,5 jaar geleden ook het advies gekregen om venkelthee te drinken bij het geven van borstvoeding. En heb het advies nu weer gebruikt en de kleine had inderdaad minder last van krampen. En het hielp mij ook met mijn darmklachten.
Wat veranderd er toch veel met die adviezen tegenwoordig!

Groetjes Anoesj

Wat ik weet is dat je zelf het wel mag drinken, omdat je kindje het dan niet direct binnen krijgt, dus volgens mij mag het met borstvoeding geven wel.

Groetjes Irma

Terug
Bovenaan