venkelwater

Bedankt voor jullie reacties op mijn eerder bericht. Ik heb nu venkelwater gekocht maar er staat niet bijgeschreven wanneer je het moet geven voor of na de voeding? Tevens heb ik ook een andere vraag ik ben dus bezig met combinatie van borst en flesvoeding maar kan voor mij zelf geen goede schema vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe vaak geef je de fles en hoe vaak de borst en om hoeveel tijd. Ik kan helaas niet om profesionele hulp vragen omdat hier in italie geen consultatieburo bestaat maar alleen je dokter en die willen alleen dat je maar borstvoeding blijft geven zelfs als je er zelf aan onderdoor gaat. Hoop dat iemand antwoord voor mij heeft.
 
Kijk maar eens op www.nutricia.nl daar staat een schema voor het afbouwen van borstvoeding. Misschien kan jij dit gebruiken bij het combineren ervan.
Maar denk er wel aan dat wanneer je de fles erbij neemt dat je voeding erg snel achteruit gaat. Succes.
Enne over het venkelwater 1 theelepeltje na de voeding om te beginnen. Kijk maar hoe je kindje er op reageerd.
 
Hoi Yamila,

wij gaven Mika 1 theelepeltje venkelwater voordat hij zijn voeding kreeg. Na die tijd heeft het namelijk (bijna) geen effect meer.
En tja qua voedingsschema kan ik je helaas niet helpen.

Scces ermee!!

Groetjes Chantal.
 
Hallo Yamila,

Ik geef mijn zoontje ook de fles en borstvoeding. Mijn schema is ongeveer:

7.00 uur borstvoeding
10.00 uur flesvoeding
13.00 uur borstvoeding
16.00 uur borstvoeding
19.00 uur flesvoeding
22.30 uur borstvoeding

Ik geeft de flesvoeding erbij vanaf dat mijn zoontje 4 weken was. In middels is hij 5 maand en ben ik de borstvoeding nu pas aan het afbouwen. Het kan zijn dat door de flesvoeding de borstvoeding achteruit gaat maar daar heb ik nooit last van gehad.

Ik hoop dat je wat aan dit schema hebt.
Groetjes Marije
 
Een baby van 3 weken zit meestal nog op zo'n 8 voedingen per 24 uur. Dit betekent dat je om de drie uur zou moeten voeden.
Die harde ontlasting heeft denk ik te maken met de flesvoeding, want bij volledig borstvoeding heb je daar geen last van.
Waar je op een gegeven moment bij volledig borstvoeding wel last van kunt hebben is dat je kindje varierende frequentie in poepluiers heeft. Dit varieerd van 6x per dag tot 1x per week. Niet om je zorgen over te maken!
Ieder kindje heeft in meer of mindere mate last van krampjes. Over het buikje wrijven, warme doeken erop leggen helpt. Zelf venkelthee drinken helpt ook, maar niet meer dan 2 kopjes, want anders kan ze juist weer meer krampjes krijgen.
Het venkelwater moet je voor de voeding geven, maar hiervoor geldt ook weer, niet te veel.
Heel veel succes
 
Terug
Bovenaan