Ventilator en airconditioning

Ons huis wordt bij dit weer bloedheet (bijna 30 graden binnen). We hebben in de woonkamer een plafondventilator en boven  zo'n portable airconditioning, maar ik durfde geen van beiden eigenlijk te gebruiken als Suze daar ligt omdat ik bang was dat  ze er ziek van zou worden.
Nu hebben ze bij het kinderdagverblijf ook airco, en het is er heel lekker. Ze hebben hem niet heel koud staan. Ik heb besloten om de airco thuis ook maar eens aan te zetten.
Wat vinden jullie? Kan airconditioning?
En een plafondventilator? Of  geeft die  teveel wind/tocht?

groetjes,
Karin

ik heb het toevallig vandaag met iemand hierover gehad. buiten waait het ook, we houden ze toch ook niet binnen voor de wind? ik heb besloten om de ventilator zacht aan te zetten. Niet rechtstreeks op Loek, maar wel dat de lucht zacht circuleert. Hij heeft er vanmiddag heerlijk bij geslapen!
Een airco zou ik hooguit enkele graden lager zetten dan de temp buiten, dan lijkt het me geen kwaad kunnen.

Hier staat de airco al sinds april te brullen en hij krijgt het niet koeler dan 25 graden met dit weer. Wij wonen op het schip dan ook in een ijzeren huis. Vandaag was het binnen  27 graden, maar buiten meer dan 35 graden. Met zo'n verschil neem ik Laura niet mee naar buiten. Omdat airco's behoorlijk ongezond kunnen zijn, staat er geen op de slaapkamer van Laura, maar daar staat wel de hele dag een raam open (als we niet laden en lossen, want dan mogen er geen ramen open staan) en een ventilator aan. Ook al een paar maanden nu. Soms leg ik haar overdag op ons bed, omdat het daar 20 graden is (gordijn dicht en airco op 16 graden), maar daar is het nu in de rest van de woning te warm voor. Op haar eigen kamer is het 30 graden en krijg ik het niet koeler.

Groetjes Ilona

hier staan de ventilators ook aan.beneden een plafondventilator en boven een grote staande op onze kamer en dan alle deuren open.ik leg boas alleen niet te dicht bij de luchtstroom,want ik vind t zelf een rotgevoel en de honden lopen er ook bij weg,dus dan denk ik maar zo dat boas het misschien ook niet prettig vind.
groetjes karin

Terug
Bovenaan