Ventolin inhalator gekregen van huisarts...

Hallo allemaal,

Vandaag toch maar even met mijn dochtertje naar de huisarts omdat ze al zo lang aan het hoesten is, en ook wat piepend ademd.
Nu blijkt dat er toch wel veel snot zit en de longen samen knijpen. Nu heb ik dus een ventolin inhaler gekregen. Deze moet 4 keer daags...

Zijn er andere moeders met ervaringen met zo,n inhaler?
Mijn zoon van 4 heeft erge eczeem en ik ben zo bang dat mijn dochter nu ook zoiets gaat ontwikkelen.

Alvast bedankt

Groetjes Kirsten

Yep, mijn zoontje heeft als baby ook ventolin gebruikt. Heb je er ook een babyhaler bijgekregen? Dat is wel het makkelijkst.

Gelukkig is mijn zoontje eroverheen gegroeid. Ik had als kind ook astma en allergieen. Over de astma ben ik heen, maar over de allergieen nog niet helemaal. Van Pinda raak ik zelfs in een anafylactische shock.

Hoi

Ja ik heb gelukkig wel zo,n hulpstuk erbij. Opzich gaat het puffen zelf vrij makkelijk. Ik zing een liedje en zij luisterd. Maar wanneer begint zo,n ding nou resultaat te geven? De dokter zei dat het over een week wel echt stukken minder moet zijn en dat ik anders terug moest komen...

Groetjes Kirsten

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer het resultaat geeft. Volgens mij na een paar dagen. Ik zou gewoon aanhouden wat de dokter zegt, en geeft het na een week geen resultaat, dan gewoon weer terug gaan.

hoi
Mijn dochtertje gebruik nu 3 weken ventolin met zo'n babyhulpstuk.
Wij moesten 2 weken lang 3x daags doen. Na een  week begon het echt te helpen, maar het blijft op en neer gaan.  Afgelopen maandag voor controle geweest. En nu mogen we het op gevoel doen. Dus wanneer ze benauwd is puffen. Nu heeft ze 2x daags een puf nodig gehad deze week. Maar vanmorgen was ze direct al benauwd, dat had ze twee weken lang toch echt niet. Dus je kunt er echt geen touw aan vast knopen.
succes!

ze heeft wat eczeem op haar voorhoofdje en wangetjes, met hydrocortisol is het redelijk onder controle te houden. Het eczeem staat er waarschijnelijk los van, maar het kan heel goed met elkaar verband houden.

hoi,

Hidde heeft 2 soorten pufjes. We zijn begonnen met ventolin, maar bleek niet genoeg. We hebben nu nog de fixotide (beschermlaag onderhoud) en atrovent (slijmoplossend).
Verder blijft Hidde eigelijk veel roggelen. Ik denk de hele tijd van hé hoest eens, maar ja, dat doet een baby niet.
Verder is ie nog steeds veel ziek. Hopelijk gaat het in de zomer beter.
Groetjes lynn

Hoi

Vandaag weer terug naar de dokter. Die vond het idd niets verbeterd. Nu een antibioticakuur voor een week. Moet vrijdag weer terug komen...
Hopelijk gaat het nu snel beter.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan