Ventolin

Marissa is nu ongeveer 3 weken echt heel erg verkouden. Ze heeft een middenoorontsteking gehad, maar het gaat de goede kant op. Nu heeft ze alleen 's nachts echt nog een verschrikkelijk naar hoestje. Je hoort het slijm gewoon heen en weer gaan. Maar dat hoesten is dus echt alleen maar 's nachts. En omdat ze dan niet meer uit haar hoest komt krijgt ze het benauwd. Ik ben hiervoor dus vorige week naar de dokter geweest. Voor het hoesten hebben ze niets. Daar bestaan wel medicijnen voor maar niet voor zulke kleine kinderen. Met het hoesten moesten we dus maar leren leven. De benauwdheid was de dokter minder blij mee. Hiervoor hebben we Ventolin gekregen. Dan zou de benauwdheid weg moeten gaan. Vannacht moest Marissa weer zo hoesten en werd ze weer benauwdheid, wij hebben haar dus ventolin gegeven, maar tot onze verbazing werd ze niet alleen minder benauwdheid, ze hield ook op met hoesten. Ze heeft toen 4 uur geslapen en toen begon ze wel weer. We hebben weer ventolin gegeven en nu werd het hoesten minder erg.
Nu vraag ik me af wat dit betekent. Haar longen klonken wel schoon maar schijnbaar help het wel als ze meer lucht krijgt. Ik vraag me nu dus af of ze misschien copd of zoiets heeft. Weet helemaal niet of zoiets kan hoor.
Waar ik dus benieuwd naar ben is of er nog meer kindjes met Ventokin zijn, waarom zij het dan hebben en of iemand de klachten van Marissa herkent.

groetjes Linda, mv Marissa 1 jaar!

hoi
Hier gebruikt Daan ook af en toe Ventolin.
maar alleen als hij verkouden en benauwd is.
wat ventolin doet is hij maakt de longentjes wat ruimer waardoor ze weer wat lucht krjigen en het onder liggende slijm wat in de longen zit makkelijk los kunnen krijgen.
zo te horen heeft ze er wel baat bij,
mijn arts zij dus hij heeft astma maar zegt hji het is kinder astma en de meeste kinderen op die leeftijd groeien er over heen.
eigenlijk is het geen astma maar het valt er onder.
in het begin schrok ik wel maar valt allemaal erg mee,
sinds Daan het gebruikt gaat het erg goed met zijn luchtwegen en is hij minder vaak verkouden.
zodra wij merken   het begint weer te rochelen in z,n longen laten we hem meteen puffen.

groetjes Arjanne en Daan

Hoi!

Ik ben van het najaar 2006 forum maar kijk overal en nergens eigenlijk..
Mijn zoontje Finn is vorig jaar in de winter ook vaak verkouden geweest, hoesten en piepende ademhaling. Nou heeft hij hiervoor een klein pufje gehad wat we dan moeten gebruiken als hij dat weer heeft.
Voor het hoesten heb ik Noscapine, en dat is echt superspul. Ik geef dat voordat hij gaat slapen en je hoort hem heel de nacht niet. Het is eigenlijk niet bedoeld voor hele kleine kindjes maar ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts. Maar je kunt het gewoon zonder recept kopen bij de apotheek.
Misschien een tip?

Hoi Linda,

Fijn dat marissa baat heeft bij de ventolin. Alledrie mijn kinderen,levi nu dus ook, hebben ventolin en flixotide gehad. Bij de oudste 2 konden we afbouwen toen ze ongeveer 2 waren dus daar gaan we bij levi ook vanuit. Mijn oudste 2 zijn er dus gewoon overheen gegroeid.
Ik ben zelf net als de kids ook astmatisch en gebruik ook ventolin, het is inderdaad een luchtwegverwijder en ik kan zelf daarna beter alles weghoesten waardoor die kriebel om te hoesten ook verdwijnt.
Levi heeft naast de ventolin ook flixotide en dat is een ontstekingsremmer. Kan verder geen kwaad hoor de ventolin en als het bij marissa goed helpt is dat alleen maar prettig.

groetjes chimene

Hoi Linda,

Ik wil toch even reageren op je berichtje. Je moet natuurlijk niet meteen het ergste denken, maar ik wil je laten weten dat er vorig jaar hier in onze buurt Kinkhoest heerstte. Onze buurmeisjes hadden het en ook zij kregen eerst allerlei kuurtjes en die hielpen niet goed. Na een tijdje is er bloedgeprikt en zagen ze dat het Kinkhoest was. Alle 2 de kinderen waren gewoon ingeent, maar het vaccin werkt niet goed meer. Ook de oppas van onze dochter kreeg het en ze kon daar dan ook niet meer naartoe omdat ze toen nog een baby was en dat tot 1 jaar heel gevaarlijk kan zijn. De kinderen hoesten vooral 's nachts en krijgen het erg benauwd. Ze kunnen er zelfs blauw van worden.
Nu niet meteen bang worden van mijn berichtje, want waarschijnlijk is het bij Marissa gewoon nog van die verkoudheid en oorontsteking, maar als het langer blijft duren kun je misschien eens vragen of je bloed mag laten prikken. (Ook al is dat natuurlijk ook niet leuk voor Marissa).

Ik hoop dat ze snel weer lekker kan slapen!
Groetjes!

Terug
Bovenaan