Ver weg...

A

Anoniem

Guest
Zijn hier meer vrouwen die in het buitenland zitten? Amerika? Misschien kunnen jullie je ervaringen hier delen.

Ik weet net dat ik zwanger ben, waarschijnlijk 6 weken, en weet niet goed wat hier de normale gang van zaken is. Wanneer en waar ik bijvoorbeeld een eerste afspraak moet maken. Nederlandse sites zijn gewoon veel overzichtelijker.

Verder lijkt het me eigenlijk minder leuk om hier zwanger te zijn. In NL ken ik veel meer mensen, wonen m'n zussen en m'n ouders. Misschien hebben jullie hier ook ervaring mee.

Verder ben ik heel blij met dit forum...: wil het namelijk nog aan niemand vertellen, maar moet het toch kwijt, gewoon om te wennen aan het idee, helemaal omdat het per ongeluk is gebeurd.

Soms ligt het op het puntje van m'n tong, gister toen ik met een vriendinnetje in een museum was, werd ik zo duizelig en misselijk, heb  toen maar gezegd dat we laat thuis waren de avond ervoor en ik wat had gedronken...

Hoop van jullie te horen!

Charlotte (26 jr, 1ste, 6 wkn)

hoi Charlotte,

Gefeliciteerd. Ik ben ook 6 weken, ongeveer, zwanger en ik woon ook in Amerika!! Wij wonen in Wichita Falls,Texas, of all places!!!!!!!! Ik ben zelf al bij de OBGYN (gynocoloog) geweest met 4 weken omdat ik 3 maanden geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ik weet niet precies wat de gang van zaken is hier maar volgens mij krijg je hier ook een echo rond week 6. Ik krijg hem op 1 maart. Spannend!!! Ik zou, als ik jou was, even een afspraak maken en zeggen dat je niet precies weet hoelang je zwanger bent. Is dit je eerste kindje? Ik heb al een dochter van 3,5 en ik ben al 35 dus dan krijg je hier zowiezo al meer echo's. Wij verhuizen over 6 maanden alweer terug naar Nederland en hebben hier dan 3,5 jaar gewoond. Nou, ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat. Groetjes, Fenna, doeiii

Hey Fenna,

Wat leuk, we zijn dan ongeveer even lang zwanger. Bij mij is het de eerste, heel spannend!!

Krijgt iedereen hier een echo, of alleen in speciale gevallen? Ik wil in ieder geval weten hoe ver ik ben! En daarnaast het gewoon kunnen zien, zodat ik het me meer realiseer. Kan me namelijk nog steeds niet voorstellen dat er iets in m'n buik groeit (hoewel ik elke dag zo misselijk en duizelig ben).

Ben benieuwd naar jouw echo. Ik ga maar morgen een afspraak maken met een verlos.
Ben je van de eerste hier bevallen of nog net in NL?

Groetjes, Charlotte.

Hoi Charlotte,

Ja, ik weet hoe het voelt. Het is zo onzeker als je nog niets gezien hebt he! Ik denk dat als je zegt dat je niet weet hoe ver je bent dat je wel een echo krijgt hoor. Het is veel definitiever als je het op de echo hebt gezien. Jij bent misselijk zeg je, ik had dat bij mijn dochter ook maar nu , nog, niet!! Ik weet dat ik nu 6 weken ben dus het kan nog komen!! Ik hoop het niet.

Waar woon je eigenlijk? Vind je het leuk hier?

Nou, veel succes bij de obgyn en laat het even weten als je wat weet, zal ik ook doen.

Doeiii, groetjes Fenna.

Oh, dan hoop ik dat ik een dochtertje krijg, misschien ben je dan wel misselijker

Ik woon in Manhattan, NYC (of all places), heb het heel erg naar m'n zin, blijf hier zeker nog wel vijf jaar.  Woon naast Central Park, dus  genoeg speeltuinen om de hoek!

Ik ben nu aan het uitvinden waar ik het beste heen kan gaan, er zijn er zoveel!
Jij al donderdag, spannend, ik las je verhaal van afgelopen jaar.

Slaap je wel goed? Ik ben 's nachts steeds wakker, word er gek van, maar voel me nu wel fit en helemaal niet misselijk!

Hou je op de hoogte!

Wat leuk joh, New York, da's wel even wat anders dan Wichita Falls tussen de cowboys!! Maar het blijft een leuke ervaring en zoals we hier wonen, Villa met zwembad,  zou in Nederland toch iets minder haalbaar zijn!!!

Ik slaap ook wat slechter ja. Moet veel draaien en word veel wakker. Dat gaat alleen maar erger worden als je straks 7 maanden bent hoor. Neem nog alle rust die pakken kan want dat wordt straks wel anders! Gelukkig zit die van mij op school dus heb ik lekker mijn eigen tijd maar als je zo'n kleintje hebt rondhuppelen bijvoorbeeld...PHOEE.

Nou, ik spreek je snel weer. en als je iets wil weten hoor ik het wel.

Liefs Fenna, doeiii

Terug
Bovenaan